Utilizatorii de iPhone și alte dispozitive Apple au cheltuit 1,8 miliarde de dolari pe aplicații în App Store în ultima săptămână a anului trecut, cea mai mare parte din sumă vizând achizițiile de jocuri pentru mobil.
Cererea pentru aplicații a crescut cu circa 27% în prioada dintre ajunul Crăciunului și Revelion față de intervalul similar din 2019, valoarea vânzărilor urcând de la 1,42 miliarde de dolari la 1,8 miliarde de dolari, potrivit Apple.
Ziua de Anul Nou a stabilit un nou record de vânzări pentru o singură zi în App Store, cu aplicații vândute în sumă de 540 milioane de dolari.
CITEȘTE ȘI Apple a publicat topul celor mai bune aplicațiiApp Store este unul dintre cele mai importante canale de venituri pe segmentul de servicii pentru Apple, însă compania americană se confruntă cu critici din partea autorităților de reglementare și a dezvoltatorilor de aplicații din cauza comisionului ridicat perceput acestora din urmă, scrie Bloomberg.
Luna trecută, Apple a lansat un nou program pentru dezvoltatori, prin care comisionul scade de la 30% la 15% din vânzări, însă numai pentru dezvoltatorii care obțin venituri anuale de 1 milion de dolari sau mai puțin prin App Store.
Printre cele mai descărcate aplicații în App Store anul trecut se numără Zoom și Disney+, însă “partea leului” a revenit dezvoltatorilor de jocuri.
“Jocurile au devenit mai populare ca oricând, titlurile noi ca ‘Among Us’ și favorite vechi precum ‘Roblox’ aducând, deopotrivă, oamenii împreună” în pandemie, notează Apple într-un comunicat.
Potrivit companiei, Apple Music și-a extins oferta la peste 70 milioane de melodii anul trecut, în timp ce serviciul de plăți pe mobil Apple Pay este acceptat acum în peste 90% din magazinele din SUA și 85% din magazinele din Marea Britanie.
Apple nu a prezentat detalii privind numărul abonaților Apple Music sau Apple TV+, serviciul de video streaming lansat la finele anului 2019.