Platforma de socializare Twitter intenționează să testeze noi caracteristici destinate protejării vieții private, care să dea utilizatorilor un control mai mare asupra listei follower-ilor, precum și a celor care pot vedea postările și like-urile lor, în încercarea de a crește numărul de utilizatori ai rețelei, transmite Bloomberg.
Printre noutățile analizate se numără capacitatea de a edita lista follower-ilor și un instrument pentru a arhiva vechile tweet-uri astfel încât să nu mai fie vizibile pentru alții, după o anumită perioadă de timp stabilită de utilizator. Ascunderea unor tweet-uri mai vechi s-ar putea dovedi o caracteristică populară în rândul celor care nu vor ca postările lor să existe pentru totdeauna în mediul online, oferind o soluție mai facilă decât ștergerea manuală a postărilor sau analiza mesajele din urmă cu mai mulți ani pentru a vedea dacă nu există ceva ce ți-ai fi dorit să nu fi scris, scrie Agerpres.
Studiile interne arată că mulți dintre utilizatorii Twitter nu înțeleg elementele de bază cu privire la protejarea vieții private, de exemplu dacă contul lor este vizibil pentru public, a declarat Svetlana Pimkina, un cercetător la compania cu sediul la San Francisco. Acești utilizatori intră mai rar pe Twitter pentru că nu știu ce pot vedea alți oameni despre ei.
"Atunci când nevoile de privacy nu sunt îndeplinite, oamenii se autocenzurează. Se retrag din conversație", a spus Svetlana Pimkina.
Potrivit Bloomberg, specialiștii de la Twitter lucrează la mai multe produse care să calmeze îngrijorările utilizatorilor cu privire la protejarea vieții private. Unele dintre noile produse urmează să fie testate în curând, iar altele sunt deocamdată în stadiul de concept.
Deseori Twitter testează unele noutăți care nu sunt introduse în totalitate. Însă compania discută foarte mult și despre idei în stadiul de concept, dintre care unele nu se materializeze sau a căror materializare durează mai mult decât se anticipa.
În luna martie a acestui an, directorul general Jack Dorsey a spus că în ultimii ani Twitter s-a mișcat mult prea lent când vine vorba de lansarea de noi produse. Potrivit lui Dorsey, introducerea de noi instrumente mai rapid este acum un obiectiv general al companiei, alături de țintele referitoare la creșterea veniturilor și utilizatorilor.