TikTok a cheltuit 6 milioane dolari pentru lobby în prima jumătate a acestui an, de la$3.5 milioane dolari în aceeași perioadă a anului trecut.
Încercând să evite o eventuală interdicție de funcționare în Statele Unite, platforma chineză derulează campanii de publicitate și finanțează procese intentate de creatorii de conținut, conform Bloomberg.
Recent, Guvernul din Kosovo a anunțat că aplicația chineză TikTok nu mai este autorizată pe aparatele angajaților instituțiilor kosovare, explicând că este vorba de lupta împotriva „amenințărilor cibernetice”.
CITEȘTE ȘI Raiffeisen, amendă record în Austria. Are probleme și în Statele UniteLa aceasta se adaugă „obligația pentru toți funcționarii ce folosesc aparate profesionale să dezinstaleze aplicația”.
Mai multe țări europene și SUA au luat deja măsuri similare.
În Franța, guvernul a anunțat interzicerea TikTok pe aparatele funcționarilor în martie 2023, explicând că aplicația nu prezintă niveluri de securitate cibernetică și de protecție de date suficiente și poate să expună administrațiile și agenții lor la risc.
CITEȘTE ȘI C&A intră pe mari pierderi în România. Planuri de extindereTikTok și-a întrerupt planurile privind comerțul electronic în Europa (cu doar o lună înainte să-și lanseze platforma în Spania, Germania, Italia, Franța și Irlanda), dar și în alte țări, precum Mexic și Brazilia.
Compania vrea acum să se concentreze mai bine pe Statele Unite.
CITEȘTE ȘI FOTO Kaufland retrage un produs, suspiciune de infectare cu Listeria MonocytogenesRecent a fost relatat că comercianții chinezi fac cursuri de TikTok pentru a ajunge mai bine la cumpărătorii de peste hotare.
Îmbrăcate cu hijaburi și abaya, două studente de la o școală de e-commerce din Guangzhou (sudul Chinei) se filmează cu telefonul și învață cum să vândă haine utilizatorilor aplicației TikTok din străinătate.
Este ultima zi a unui curs de două săptămâni dedicat vânzării de produse în străinătate via aplicația TikTok cunoscută la nivel mondial. Chiar dacă oficial este blocată în China, aplicația TikTok este o platformă spre care se îndreaptă din ce în ce mai mulți comercianți chinezi.
Însă succesul comercial pe TikTok necesită competențe multiple, mergând de la ocolirea cenzurii impuse de autoritățile chineze, și până la competențe de limbi străine, ceea ce a dus la înmulțirea cursurilor și serviciilor de consiliere pe acest segment în China.
CITEȘTE ȘI Altex își extinde rețeaua de magazineLa o școală din Guangzhou, în provincia Guangdong din sudul Chinei, o profesoară filmează hijaburi și abaya, articole de îmbrăcăminte specifice Orientului Mijlociu, cu intenția de a-i cuceri pe cumpărătorii musulmani din Marea Britanie, oferindu-le detalii cu privire la prețuri și mărimi. „Este muselină, un material care respiră”, exclamă profesoara în limba engleză în timp ce cursanta ei prezintă articolele în fața telefonului.
„Îi învățăm pe cursanți care sunt produsele care se vând cel mai bine, care sunt piețele cele mai potrivite pentru ei”, spune și Wang Yaxuan, o altă instructoare de la aceași școală.
La Guangdong există mii de uzine care produc o varietate de produse, de la abaya până la espressoare de cafea și peruci. După decenii în care au produs bunuri destinate exportului, companiile chineze caută din ce în ce mai mult să elimine intermediarii și să vândă direct consumatorilor din străinătate, la prețuri și mai mici.
Shein, un gigant chinez din sectorul de fast-fashion, a reușit să cucerească piața occidentală grație acestei strategii, utilizând forța aplicației TikTok.
Însă având în vedere că, oficial, aplicația TikTok nu este disponibilă în China, micile companii sunt dezavantajate. Aici intervin cursuri precum cele oferite de școala de comerț electronic Mede Education Technology care le ajută să învețe elementele de bază, precum crearea unui cont pe rețeaua socială, dar și noțiuni mai avansate precum gestionarea livrărilor și analiza datelor de vânzări.
Tariful pentru un curs de șase zile de formare la Mede Education Technology este de minimum 9.000 de yuani (aproximativ 1.160 de euro).
CITEȘTE ȘI Procedură de infringement împotriva României pentru întârzieri în efectuarea plăților către farmaciile independenteUnul dintre cursanți, Qiu Zhouwen, în vârstă de 30 de ani, lucrează pentru o companie de cosmetice din Guangzhou. Acesta spune că firma l-a înscris la acest curs în speranța că va reuși să își vândă produsele pe TikTok. „Informația este acum o parte din costul afacerilor și dacă nu ai informația adecvată pieței, costurile tale vor fi mult prea mari”, spune Qiu .
Școala Mede este doar una din multele organizații care oferă cursuri de TikTok, în timp ce la Guangdong autoritățile au pus bannere pentru a promova comerțul internațional pe internet.