Rolex, cea mai mare marcă de ceasuri de lux din Elveția, a majorat prețurile pentru unele din cele mai populare modele ale sale, după ce cotația aurului a explodat în 2024, transmite Bloomberg.
Compania cu sediul la Geneva, controlată de o fundație elvețiană ce poartă numele co-fondatorului Hans Wilsdorf, a început anul prin majorarea, cu până la 8%, a prețurilor la unele modele de ceasuri care sunt produse din metale prețioase, arată Agerpres.
De exemplu, un ceas de aur de tip Day-Date costă 44.200 de euro începând cu 1 ianuarie 2025, în creștere față de 41.000 de euro anterior, potrivit prețurilor afișate pe pagina de Internet a Rolex din Franța. Un ceas de aur de tip GMT-Master II costă în prezent 44.600 de euro, față de 41.300 de euro anterior.
În mod normal, Rolex majorează prețurile odată pe an, la 1 ianuarie. Creșterile de prețuri pot fi un indiciu al cererii pentru produse de lux, al costului materialelor și mâinii de lucru, precum și a inflației. Prețul aurului a înregistrat, în 2024, cea mai mare creștere anuală din ultimii 14 ani, cu un avans de 27%.
Majorările de prețuri din acest an sunt mai mari decât cele de anul trecut. La începutul lui 2024, Rolex a majorat prețurile la unele modele cu metale prețioase cu aproximativ 4% în Marea Britanie.
Prețurile la ceasuri practicate pentru anumite țări pot fi și un indiciu al solidității economice a unei țări. Cel mai mare producător mondial de ceasuri de lux fabrică peste un milion de ceasuri pe an, cu o cifră de afaceri de peste 10 miliarde de franci (11 miliarde dolari), potrivit estimărilor unor analiști.
CITEȘTE ȘI Prețurile locuințelor din Portugalia - cea mai mare creștere din ultimii aproape doi aniLa modelele de ceasuri fabricate din oțel, majorările de prețuri din 2025 sunt mai modeste. De exemplu, un ceas Cosmograph Daytona costă acum 16.000 de euro, față de 15.500 de euro în 2024. De asemenea, prețurile pentru un ceas subacvatic Submariner au fost majorate cu aproximativ 1,6%, până la 9.500 de euro.
Chiar dacă cele mai recente majorări de prețuri au legătură cu scumpirea aurului, în trecut fluctuațiile valutare au fost un motiv al modificării prețurilor. În 2022, Rolex a majorat de două ori prețurile în Marea Britanie și Europa, după ce francul elvețian s-a apreciat semnificativ în raport cu lira sterlină și moneda euro.