Retailerii francezi au fost de acord să ofere cel mai mic preț posibil la produsele alimentare de bază, pentru a ajuta gospodăriile să facă față inflației accelerate, a anunțat ministrul Finanțelor, Bruno Le Maire, transmite Bloomberg.
Ce așteptări au de la magazinele online din România clienții de pe piețele regionale de interes (Bulgaria, Grecia, Polonia, Slovacia și Ungaria), perspectivele economice ale comerțului online în anul 2023, răspunsurile pieței de curierat la cerințele tot mai specifice ale clienților, în contextul provocărilor anului, vor fi prezentate la Conferințele „Barometrul e-Commerce”, organizate de Profit.ro în parteneriat cu DPD România și devenite deja o tradiție. În acest an, conferința va fi organizată pe 7 martie, la Marriott Grand Hotel Bucharest, urmând să fie transmisă în direct și de PROFIT NEWS TV
Marjele de profit ale lanțurilor de supermarketuri vor suferi un impact de câteva sute de milioane de euro prin oferirea de produse la prețuri reduse cu prilejul unui "trimestru anti-inflație", până în luna iunie, a spus Bruno Le Maire. Produsele care vor beneficia de reducere vor fi alese în mod liber de distribuitori și vor putea varia de la o regiune la alta însă vor putea fi identificate grație unui logo care include tricolorul și sloganul "trimestru anti-inflație", scrie Agerpres.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
"Acesta este un acord puternic care va fi vizibil și îi va proteja pe cetățenii noștri. Lupta cu inflația este treaba tuturor", a spus Le Maire la o conferință de presă.
Directorul general de la Carrefour SA, Alexandre Bompard, unul din directorii de lanțuri de supermarketuri care a participat la conferința de presă organizată de Bruno Le Maire, le-a spus jurnaliștilor că reducerile de prețuri vor fi decise de fiecare lanț în parte și vor viza în principal produsele de tip marcă proprie, pentru care există cea mai mare marjă de manevră.
"Măsurile adoptate de diferiți retaileri sunt, prin natura lor, diferite pentru că există principiul libertății pentru ca retailerii să poată să ofere cele mai eficiente promoții pentru clienții lor", a spus Alexandre Bompard.
În țara vecină Spania, în pofida reducerii cotei de TVA la o serie de produse alimentate în luna ianuarie, premierul Pedro Sanchez este presat să facă mai mult în contextul în care inflația la alimente a trecut de 15%. Unul din partidele mai mici din coaliția guvernamentală condusă de Pedro Sanchez a cerut săptămâna trecută plafonarea prețului alimentelor și o reducere de 14% la 20 de produse de bază.
În schimb, Bruno Le Maire a respins luni varianta reducerii cotei de TVA în Franța, o măsură care în opinia sa ar fi mult prea costisitoare pentru finanțele publice și ineficientă în diminuarea prețurilor. Atunci când inițiativa anti-inflație va expira, Guvernul francez va cere retailerilor să renegocieze prețurile cu angrosiști pentru a ține cont de recentele scăderi ale indicelui prețurilor de consum.