Producătorii de mașini electrice din China pierd teren în Europa

Producătorii de mașini electrice din China pierd teren în Europa
scris 16 aug 2024

Impunerea de către Comisia Europeană de taxe vamale provizorii la importurile de vehicule electrice (EV) din China a încetinit în iulie fluxul EV din statul asiatic, în condițiile în care blocul comunitar a luat măsuri pentru a-și proteja producătorii auto de concurența low-cost, transmite Bloomberg.

Tarifele vamale suplimentare care se aplică din 5 iulie celor trei producători chinezi din eșantion sunt de 17,4% pentru automobilele BYD, de 19,9% pentru automobilele Geely și de 37,6% pentru automobilele SAIC, arată Agerpres.

Urmărește-ne și pe Google News
Victorie istorică pentru Departamentul de Justiție SUA - Google pierde un proces privind poziția dominantă a motorului de căutare CITEȘTE ȘI Victorie istorică pentru Departamentul de Justiție SUA - Google pierde un proces privind poziția dominantă a motorului de căutare

Conform analiștilor de la Dataforce, care elaborează rezultatele din 16 state membre UE care au raportat până acum cifrele de luna trecută, numărul vehiculelor electrice noi înmatriculate de producătorii auto din China în UE a scăzut în iulie cu 45% față de iunie. Scăderea vine pe fondul grabei companiilor auto de a aduce mașinile la dealeri, înainte de intrarea în vigoare a tarifelor.

"Vedem o presiune semnificativă din partea producătorilor auto chinezi de a scăpa de stocuri în iunie, ceea ce a provocat probabil vânzarea în grabă a stocurilor", a apreciat analistul auto Matthias Schmidt.

Samsung Electronics anunță creșterea profitului și dublarea producției de cipuri de ultimă generație CITEȘTE ȘI Samsung Electronics anunță creșterea profitului și dublarea producției de cipuri de ultimă generație

Per ansamblu, mărcile din China nu sunt singurele afectate de scăderea de 36% a vânzărilor EV în cele 16 state membre UE analizate de Dataforce. BMW, Stellantis și Tesla importă de asemenea vehicule electrice fabricate în China, și acestea fiind supuse taxelor vamale provizorii ale UE.

Există puține dovezi ale cifrelor din iulie care să sugereze că mărcile chineze și-au temperat ambițiile de extindere în Europa, a treia mare piață auto regională după Asia și SUA.

Începând din 2019, cota de piață a MG (produs de compania de stat SAIC Motor), BYD și altor mărci chineze a crescut semnificativ, iar în iulie ponderea lor pe piața EV din Uniunea Europeană a urcat la 8,5%, pe baza datelor Dataforce, de la 7,4% în urmă cu un an. Deși vehiculele electrice încă reprezintă o mică parte din întreaga piață europeană, ele vor domina în timp, în urma renunțării la motoarele pe combustie.

Germania - cel mai sever episod de îngheț din ultimii 40 de ani. Allianz va plăti despăburiri de milioane euro CITEȘTE ȘI Germania - cel mai sever episod de îngheț din ultimii 40 de ani. Allianz va plăti despăburiri de milioane euro

În iulie, BYD a vândut de trei ori mai multe EV pe 16 piețe în iulie, față de anul trecut, în timp ce MG, a raportat un declin al vânzărilor de 20% iar Polestar un recul de 42%.

BYD, cea mai bine vândută marcă auto din China, se extinde agresiv în Europa. Decizia de a sponsoriza Campionatul European de Fotbal din 2024 din Germania a făcut ca cinci miliarde de oameni să vadă reclamele companiei la televizor. Compania construiește o nouă fabrică în Ungaria.

Producător chinez de vehicule electrice ia în calcul să fabrice mașini în Europa, pentru a evita taxe CITEȘTE ȘI Producător chinez de vehicule electrice ia în calcul să fabrice mașini în Europa, pentru a evita taxe

Datele Dataforce din iulie includ cele mai mari piețe din UE, cum ar fi Germania, Franța și Italia. Rezultatele pentru toate cele 27 state membre UE vor fi publicate spre finalul lunii. 

viewscnt
Afla mai multe despre
masini electrice
china
europa