Prețurile la brânză se prăbușesc pe piața din SUA în condițiile în care cel de-al doilea val de COVID-19 îi ține pe clienți departe de restaurante, transmite Bloomberg.
Pandemia obligă oficialii americani să mai înăsprească odată restricțiile cu privire la luatul mesei în oraș, iar acest lucru afectează prețurile la brânză și alte produse lactate în SUA. Unele prețuri angro la brânza cheddar au scăzut cu peste 40% în cursul acestei luni. Datele furnizate de Chicago Mercantile Exchange arată că prețurile la brânza la bucată au scăzut cu 13% în acest an până la aproximativ 1,66 dolari pentru o livră. De asemenea, în cazul brânzei la butoi, care în mod obișnuit este utilizată pentru a produce brânză procesată, prețurile au scăzut cu 18%, scrie Agerpres.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
"Cea de a doua izolare va avea un impact negativ asupra prețurilor lactatelor pentru că cererea pentru servicii alimentare a fost decimată, cel puțin parțial. În următoarele săptămâni, piața va începe să se prăbușească pentru că nu există apetit pentru achiziții, din partea utilizatorilor finali, la acest moment", a apreciat Paul Barre, analist la Marex Solutions în Londra.
La rândul său, firma de cercetare HighGround Dairy susține că, până la finele lunii martie anul viitor, prețul la brânza la butoi ar putea coborî până la 1,41 dolari pentru o livră, iar cotațiile futures la brânza la bucată, care în prezent sunt deasupra pragului de doi dolari pentru o livră, ar putea coborî până la 1,49 dolari pentru o livră.
Carantina de la începutul anului a redus cererea de lactate din partea restaurantelor, școlilor și a altor furnizori de servicii alimentare, însă scăderea vânzărilor de brânză, unt și lapte angro a fost compensată de un apetit crescut din partea magazinelor de tip băcănie, pe măsură ce consumatorii s-au reorientat spre luatul mesei acasă.
Noile măsuri de izolare riscă să afecteze prețurile în contextul unei crize care ar urma să se agraveze pe măsură ce mai multe restaurante și școli își închid porțile și hrănesc mai puțini oameni. Pe de altă parte, restaurantele de tip fast-food și take-out ar putea ajuta la reducerea impactului pentru producătorii de lactate.
"Brânza de tip American-style și cea de tip mozzarella sunt cele care sunt utilizate la hamburgeri, sandwich-uri și pizza iar cererea pentru aceste tipuri a fost peste așteptări. Atât timp cât liniile de acces drive-thru rămân deschise, aceasta va fi o veste bună pentru cererea de brânză", este de părere Mary Ledman, analist la RaboBank în Chicago.