Din ce în ce mai multe companii aeriene se gândesc să înlocuiască, cel puțin o parte, din locurile de la clasa business pentru a avea mai multe locuri în zona "premium economy" și a genera astfel venituri mai mari, informează Bloomberg.
O divizie a grupului german Lufthansa a dezvăluit că a primit întrebări de la alte companii care ar fi interesate să renunțe complet la clasa business, scrie Agerpres.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Secțiunea "premium economy" este cu o treaptă sub clasa business, dar un progres față de clasa economy obișnuită, cu scaune mai largi și mai mult spațiu pentru picioare. Scaunele din zona "premium economy" ocupă un spațiu cu doar 10% mai mare decât cele de la clasa economy în timp ce o cușetă de la clasa business ocupă de trei ori mai mult spațiu. Pe de altă parte, potrivit Deutsche Lufthansa AG secțiunea "premium economy" generează venituri pe metrul pătrat cu 33% mai mari decât clasa economy obișnuită și cu 6% mai mari decât clasa business și în plus este cu 40% mai profitabilă decât aceasta din urmă pentru că locurile sunt mai ușor de instalat.
Compania Finnair Oyj, specializată în zboruri care leagă Europa de Estul Asiei via hub-ul său din Helsinki, va începe anul viitor să introducă serviciul "premium economy" pentru toate cele 27 de avioane de mari dimensiuni din flota sa. "Pentru noi această investiție a fost o decizie care a fost ușor de luat. Premium economy este cea mai profitabilă zonă dintr-un avion iar pandemia a întărit și mai mult acest lucru", spune directorul general de la Finnair, Topi Manner.
La rândul său, grupul german Deutsche Lufthansa AG are secțiuni de tip "premium economy" în toate cele 102 de avioane de mari dimensiuni din flota sa și în prezent se gândește să scoată și mai multe locuri de la clasa business pentru a extinde zona 'premium economy'. Inițial managerii de la Lufthansa erau îngrijorați că serviciul "premium economy" va canibaliza rezervările la clasa business însă majoritatea pasagerilor care au făcut trecerea la noua secțiune au venit din zona economy obișnuită. "Premium economy este zona pe care ne concentrăm cel mai mult" spune Heike Birlenbach, responsabil pentru experiența clienților la Lufthansa.
CITEȘTE ȘI UTILBEN, povestea unei afaceri de familie care a devenit o companie de succesÎn acest context, Lufthansa Technik, o divizie a companiei aeriene germane specializată în tranformarea cabinelor avioanelor, susține că a primit întrebări de la alte companii aeriene cu privire la adăugarea de locuri în zona "premium economy" și reducerea spațiului alocat clasei business iar unii transportatori asiatici se gândesc chiar la o eliminare completă a clasei business. În plus, instalarea scaunelor și modificarea cabinelor durează aproximativ cinci zile, spune Niels Dose, director de vânzări la Lufthansa Technik. "Din punct de vedere tehnic, este o operațiune simplă", spune Niels Dose.
Sondajele arată că cea mai atractivă calitate a locurilor de la clasa business este posibilitatea unui somn plăcut pe zborurile de noapte, ceea ce înseamnă că în viitorul apropiat, pe lângă cei câțiva centimetri de spațiu în plus, principala atractivitate a zonei "premium economy" este acel sentiment plăcut că nu ai cel mai incomod scaun din avion.
"Premium economy oferă o evadare accesibilă din zona economy și poate și mai important o oportunitate pentru pasagerii de la clasa economy să își îmbunătățească statutul" crede Ben Bettell, consultant la firma Counterpoint.