Marca de ceasuri de lux Omega, renumită pentru modelele sale Speedmaster și Seamaster, a hotărât să majoreze prețurile cu până la 8%, o decizie care ar putea să îi afecteze vânzările, potrivit băncii de investiții Morgan Stanley, transmite Bloomberg.
Recent, Omega a majorat prețurile cu 2% în Elveția și China și cu până la 8% în SUA, cea mai mare piață de export pentru ceasurile elvețiene, susțin analiștii de la Morgan Stanley într-un raport elaborat pe baza propriilor lor date cu privire la prețuri, scrie Agerpres.
Decizia Omega vine într-un moment în care alte mărci de ceasuri din portofoliul Swatch Group AG au dificultăți în a-și crește veniturile și este posibil să afecteze volumele de vânzări ale Omega, care este a treia marcă elvețiană de ceasuri în funcție de cifra de afaceri.
"Majorarea prețurilor la Omega este consecința unei slăbiciuni, mai degrabă decât o dovadă de forță. În condițiile în care o parte dintre principalele mărci din cadrul grupului (Longines, Tissot, Breguet etc.) au probleme, estimăm că grupul Swatch este din ce în ce mai dependent de fluxul de numerar de la Omega", susțin analiștii de la Morgan Stanley în raportul lor.
Morgan Stanley estimează că în 2022 întregul grup Swatch a obținut aproximativ 60% din profitul său operațional de la marca Omega. Însă această marcă ar putea să se confrunte cu presiuni asupra creșterii vânzărilor, după ce a crescut prețurile.
SUA au devansat China în 2021, devenind cea mai importantă piață de export pentru ceasurile elvețiene. Însă recent cererea a început să dea semne de slăbiciune, în condițiile în care în luna aprilie exporturile spre SUA au scăzut pentru prima dată în ultimii doi ani.
CITEȘTE ȘI Prețurile petrolului au urcat cu aproximativ 2%, până la un maxim al ultimelor șase săptămâniÎn timp ce modelele Rolex SA, cel mai mare producător elvețian de ceasuri, sunt greu de găsit în magazinele de vânzare cu amănuntul, pentru că cererea este mai mare decât oferta, produsele Omega, ale cărei vânzări sunt estimate la aproximativ 2,5 miliarde de franci (2,8 miliarde de dolari) sunt mai ușor de găsit.
Însă majorarea de prețuri ar putea reduce volumul vânzărilor Omega, în special în condițiile în care marca nu încearcă în mod activ să mențină raritatea celor mai bune modele ale sale, susțin analiștii de la Morgan Stanley.