Producătorul chinez de automobile BYD a preluat totalitatea acțiunilor la un joint venture din China cu grupul german Mercedes-Benz Group AG, pe măsură ce un număr din ce în ce mai mare de constructori străini își reduc expunerea pe cea mai mare piață auto din lume, transmite Bloomberg.
BYD a preluat restul de 10% din acțiunile la joint venture-ul Denza pe care nu le deținea încă, a informat producătorul de automobile electrice într-un comunicat de presă difuzat luni seara, fără a oferi detalii legate de valoarea tranzacției, scrie Agerpres
Decizia pune capăt unui parteneriat care durează de 13 ani și vine într-un moment în care există tensiuni comerciale între China și Europa, pe măsură ce Comisia Europeană vrea să impună tarife suplimentare, de până la 36,3%, pentru automobilele electrice importate din China.
Joint venture-ul Denza, un producător de automobile electrice și hibride din segmentul premium, a fost înființat de BYD și Mercedes în 2011, când fiecare dintre cei doi parteneri deținea o participație de 50%. Vânzările slabe ale acestui joint venture au convins Mercedes să își reducă participația, până la 10%, în 2021.
Decizia de a ieși din acționariatul joint venture-ului Denza se adaugă provocărilor cu care se confruntă Mercedes, care are dificultăți în a crește în China, care timp de mai mulți ani a fost una din piețele auto cu cel mai puternic ritm de creștere din lume. Cheltuielile pe articole de lux în China au fost serios afectate de criza din sectorul imobiliar și încetinirea economică. În paralel, intensificarea războiului prețurilor între producătorii chinezi de automobile electrice a dus la diminuarea cotei de piață pentru producătorii auto străini, astfel că Porsche, Ferrari și BMW au raportat o diminuarea a vânzărilor în China la începutul anului.