O serie de mari companii, precum Goldman Sachs Group Inc. sau Havas SA, cred că drumul cel mai scurt până la inima angajaților trece prin stomac și încearcă să își convingă angajații să revină la birou prin oferirea de mese gratuite, transmite Bloomberg.
În cazul băncii Goldman Sachs, micul dejun, prânzul și înghețata gratuite fac parte din oferta prin care încearcă să își convingă angajații de la Londra și până la Hong Kong și New York să renunțe la confortul de acasă, de unde unii lucrează începând din luna martie a anului trecut, când a izbucnit pandemia. Mai mult, conducerea băncii permite acum angajaților să ia masa pe o terasă de pe acoperișul unei clădiri de birouri din Londra, care până acum era rezervată doar clienților aflați în vizită și membrilor familiei regale, scrie Agerpres.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
"Mâncarea joacă un rol important în viața de la birou și companiile utilizează oferta lor de mâncare pentru a încerca să influențeze comportamentul angajaților", spune Robin Mills, manager pentru Marea Britanie și Irlanda la compania de catering Compass Group Plc.
La rândul său, Xavier Rees, directorul biroului de la Londra al grupului media Havas, spune că firma "are rezultate mai bune când lumea este la birou" și de aceea prioritatea sa este să readucă angajații la serviciu, acolo unde este posibil.
"Poate că nu cinci zile pe săptămână, dar cu siguranță mai frecvent decât niciodată, fără a-i lipsi de noile libertăți descoperite în timpul carantinei", spune Xavier Rees.
Pentru a-și atinge acest scop, grupul Havas, unul dintre clienții firmei de catering Compass, utilizează mâncarea, investind în bucătăria sa internă, precum și în cafenea și cafea, și permite angajaților să facă propuneri cu privire la meniuri. Prin noile opțiuni de mâncare puternic subvenționate se numără alimente mai sănătoase, cu prilejul "Wellness Wednesdays", și meniuri inspirate de evenimente culturale, sărbători și bucătăriile din întreaga lume. De asemenea, pe întreaga perioadă a lunii august angajații Havas vor beneficia de mese de prânz gratuite în zilele de luni și vineri.
"Am decis să dăm prioritate acelor facilități care fac atractivă munca la birou, iar mâncarea este o parte importantă. Asta este ceva nou, dar acest gen de lucruri au devenit și mai importante acum, pe măsură ce începem să îi încurajăm pe oameni să revină la birou", a subliniat Xavier Rees.
Unele companii se folosesc de mâncare pentru a atinge și alte obiective, de exemplu pentru a egaliza prezența pe parcusul celor cinci zile a săptămânii sau pentru a încuraja modificarea modului de lucru, susține compania de catering Compass. De exemplu, unele companii au extins oferta de mâncare pentru zilele de luni și vineri, când mai puțini oameni vin să lucreze de la birou. Altele oferă mai multe opțiuni de tip "twilight food" între orele 18:00 și 21:00, pentru a-i mulțumi pe cei care muncesc de la birou doar câteva zile pe săptămână, dar în acele zile stau mai mult timp la birou.
Chiar și așa, nu toate companiile se gândesc la beneficii de tip mâncare gratuită. De exemplu, fintech-ul Revolut, care a făcut deja tranziția permanentă la un mod de lucru flexibil, nu se gândește să revină prea curând la munca de la birou și de aceea a transformat birourile sale din cartierul londonez Canary Wharf în spații de muncă colaborative. La rândul său, Microsoft Inc. a anunțat că unii dintre angajații său ar putea să lucreze de acasă pentru totdeauna, iar Adobe Inc. subliniază că revenirea la munca de la birou este în întregime la latitudinea angajaților.