Campaniile promoționale pentru alimentele bogate în grăsimi, sare și zahăr precum și pentru băuturi răcoritoare vor fi restricționate în supermarketurile din Marea Britanie, în cadrul măsurilor destinate reducerii obezității, transmite Bloomberg.
Retailerii de dimensiuni medii și mari nu vor mai putea oferi promoții de tip "cumpără unul și primești al doilea produs gratuit" sau "trei la prețul de două" pentru produse nesănătoase, a anunțat luni Departamentul pentru Sănătate și Asistență Socială. Retailerii specializați precum magazinele care vând ciocolată sunt scutiți, scrie Agerpres.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Aceste restricții sunt destinate să "garanteze că alegerea sănătoasă este cea mai facilă alegere", a precizat Ministrul Sănătății, Jo Churchill. "Crearea unui mediu care ajută pe toată lumea să mănânce mai frecvent alimente sănătoase este crucial pentru îmbunătățirea stării de sănătate a țării", a spus Jo Churchill.
Această campanie destinată combaterii obezității vine după ce datele oficiale arată că 63% dintre adulții din Marea Britanie sunt supraponderali sau obezi iar unul din trei copii este supraponderal când trece de ciclul primar de învățâmânt.
Pe lângă faptul că tratarea obezității costă anual Serviciul Național de Sănătate (NHS) aproximativ șase miliarde de lire sterline (8,1 miliarde de dolari), pandemia de coronavirus a scos în evidență riscurile la care sunt expuse persoanele supraponderale.