Unele mărci de lux au decis să aplice reduceri fără precedent pentru produsele lor vândute în China, o dovadă a panicii față de stocurile de produse nevândute, într-un moment în care cumpărătorii chinezi își reduc achizițiile, transmite Bloomberg.
Începând din această lună, cumpărătorii chinezi pot cumpăra, de pe platforma de e-commerce Tmall, o geantă Hourglass Balenciaga pentru 1.947 de dolari, adică o reducere de 35% față de prețul listat pe site-ul oficial al firmei, scrie Agerpres.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Balenciaga, parte din grupul francez de produse de lux Kering SA, a introdus un discount mediu de 40% la articolele scoase la vânzare în trei din primele patru luni din 2024, potrivit unor surse din apropierea acestui dosar, care au dorit să își păstreze anonimatul. În plus, marca Balenciaga a dublat numărul de produse cu discount oferite pe platforma Tmall, care în perioada ianuarie-aprilie au reprezentat mai mult de 10% din produsele sale de pe această platformă, au adăugat sursele.
Comparativ, în aceeași perioadă a anului trecut, Balenciaga a oferit produse cu discount numai în luna ianuarie, și doar la o medie de aproximativ 30%, iar în primele patru luni din anul 2022 nu a oferit niciun fel de reduceri de prețuri, au adăugat sursele.
O tendință similară poate fi înregistrată și la alte mărci de lux. Versace, Givenchy și Burberry Group au tăiat cu toții prețurile, unii chiar la jumătate, pe Tmall sau alte platforme chineze în cursul acestei luni. Discountul mediu introdus de Versace a urcat de la aproximativ 40% la începutul lui 2023, până la peste 50% în acest an, potrivit surselor citate de Bloomberg.
De asemenea, Versace și alte mărci de lux au oferit discounturi pentru perioade mai lungi de timp în acest an comparativ cu 2023, au subliniat sursele. Numărul produselor scoase la vânzare a urcat la câteva sute în primele patru luni ale acestui an, de la câteva anul trecut, au adăugat sursele.
Acest război al prețurilor ar fi fost de neconceput în urmă cu câțiva ani pentru mărcile a căror creștere se bazează pe imaginea de exclusivitate și de produse care își păstrează valoare în timp. Este, de asemenea, ceva rar să vezi mărci de lux, care în mod normal încearcă să elimine stocurile în magazinele din mall-uri sau prin vânzări private, să ofere astfel de discounturi mari și să își concentreze vânzările pe platforme de e-commerce.
"Ceea ce cred că este surprinzător și sincer, neinspirat, este că aceste discounturi sunt oferite pe cel mai vizibil loc pentru consumatori din lume, care este Tmall. E ca și cum ai organiza vânzări publice pe Fifth Avenue sau Champs-Elysees", spune Jacques Roizen, director de consultanță pe China la firma Digital Luxury Group.
CITEȘTE ȘI Iranul își crește și mai mult capacitățile nucleareStrategia scoate la lumină problemele cu care se confruntă marile case de lux pe piața din China continentală, într-un moment în care încetinirea economiei erodează avuția gospodăriilor. În timp ce mărcile de lux contează pe China pentru a-și crește veniturile și a-și îmbunătăți performanțele, clasa de mijloc din China, un pilon al pieței mondiale a luxului, devine din ce în ce mai austeră, amânând achizițiile sau renunțând complet la achiziții majore.
Diminuarea cererii pe piața chineză a afectat deja vânzările unor producătorii de articole de lux. Grupul Kering a avertizat în luna aprilie că este posibil ca profitul pe primul semestru să scadă cu până la 45% în ritm anual, din cauza vânzărilor slabe ale mărcii Gucci în China. De asemenea, cotația acțiunilor Burberry s-a redus la jumătate în ultimul an, pe fondul cererii salbe din China și SUA.
Cu toate acestea, mărcile aflate la vârful pieței de lux, inclusiv Hermes International SCA, Chanel și Louis Vuitton, par să se descurce mai bine. Aceste mărci au eliminat discounturile, au limitat expunerea pe segmentul e-commerce și s-au concentrat pe cultivarea clienților ultra-înstăriți, ceea ce le face mai imune la crizele economice.