Livrările globale de smartphone-uri au scăzut și în al doilea trimestru al acestui an, acesta fiind al patrulea trimestru consecutiv de scădere a cererii pentru smartphone-uri, în condițiile în care încrederea consumatorilor a fost afectată de inflație și îngrijorările cu privire la o recesiune, transmite Bloomberg.
În perioada aprilie-iunie 2022, livrările mondiale de smartphone-uri s-au redus cu 9% în ritm anual, până la aproximativ 290 milioane de unități, potrivit estimărilor firmelor de cercetare de piață Canalys, Counterpoint și IDC, în condițiile în care mari producătorii chinezi au înregistrat scăderi de două cifre, scrie Agerpres.
Grupul sud-coreean Samsung Electronics Co. a rămas lider de piață cu aproximativ 62 milioane de smartphone-uri livrate în trimestrul al doilea al acestui an, urmat de Apple Inc. cu 44 milioane de unități livrate. Pe următoarele locuri se situează, în ordine, trei producători chinezi: Xiaomi Corp., Oppo și Vivo. Toți cei trei producători chinezi au înregistrat scăderi de două cifre ale livrărilor, în frunte cu Xiaomi, ale cărui livrări au scăzut cu 25%.
Carantinele prelungite din Shanghai și Beijing și-au făcut simțite efectele asupra vânzărilor de smartphone-uri în China, în timp ce piața mondială este afectată de oferta în exces de dispozitive cu prețuri reduse dar și de reticența consumatorilor, susțin analiștii.
"Problemele în aprovizionare cu cipuri nu mai sunt cea mai presantă problemă pe măsură ce comenzile pentru componente sunt reduse rapid iar furnizorii încep să fie îngrijorați de supra-aprovizionare. Aspectele geopolitice, scăderea încrederii consumatorilor și inflația ridicată vor continua să afecteze performanțele viitoare ale pieței, în pofida următoarelor noi lansări și a vânzărilor de sărbători în a doua jumătate a acestui an", a apreciat analistul Canalys, Toby Zhu.
Grupul sud-coreean Samsung și-a revizuit și el în jos estimările privind evoluția pieței de telefonie mobile în a doua jumătate a acestui an. Acest avertisment cu o privire la o cerere redusă a fost reiterat și de directorul general de la Apple, Tim Cook, care a menționat problemele macroeconomice, oprirea vânzărilor în Rusia și perturbările din China pentru performanțele slabe înregistrate de vânzările Apple Watch și produse Mac în al doilea trimestru al acestui an.