Lamborghini anunță că va face trecerea de la motoarele pe combustie la cele electrice, marca deținută de grupul german Volkswagen AG precizând că va investi 1,5 miliarde de euro pentru a dezvolta automobile hibride și electrice, transmite Bloomberg.
În prezent, Lamborghini și rivalii săi de pe segmentul automobilelor super-performante, precum Ferrari NV, Aston Martin Lagonda și McLaren, se străduiesc să pună la punct strategii de electrificare a automobilelor lor fără a pierde din performanțele care susțin prețul foarte mare la care se vând aceste supercaruri, scrie Agerpres.
Lamborghini a informat marți că până în 2024 va oferi versiuni hibride pentru fiecare model din gama sa, de la SUV-ul Urus și până la modelul Aventador, iar primul din aceste modele hibride va apărea pe piață peste doi ani. De asemenea, Lamborghini va lansa și primul său vehicul care va funcționa în întregime pe baterie, în a doua jumătate a acestui deceniu, a declarat directorul general Stephan Winkelmann.
În total, constructorul italian va cheltui 1,5 miliarde euro pentru a pune la punct noua sa flotă de automobile care, începând din 2025, îi va permite să înjumătățească emisiile de CO2 de-a lungul întregii sale game de produse, a spus Stephan Winkelmann, adăugând că acestea vor fi cele mai mari investiții făcute vreodată de Lamborghini.
"Reducerea emisiilor de CO2 este interesantă pentru marile mărci din industria auto dar este mult mai dificilă și are un impact și mai mare pentru producătorii de super-caruri cum este Lamborghini. Trebuie să reduci emisiile dar, pe de altă parte, nu vrei să pierzi din performanță. Așa încât este o provocare imensă pentru noi", a spus Winkelmann.
Guvernele din întreaga lume au început să propună diferite termene limită, precum 2030, pentru scoaterea din producție a automobilelor cu combustie internă, pentru a putea să își atingă obiectivele de mediu.
Însă pentru producătorii de super-caruri abandonarea motoarelor cu combustie internă este atât o provocare tehnică cât și una emoțională. Zgomotul unui motor de 12 cilindri este o componentă crucială a mărcii Lamborghini, la fel ca și stilul agresiv al automobilelor produse de constructorul italian.
Din punct de vedere tehnic, bateriile litiu-ion nu oferă autovehiculelor o autonomie mare de rulare la viteze mari. "Trebuie să definim ce înseamnă caracterul sportiv în noua eră a automobilelor electrice. Autonomia este o prioritate de top. Acesta este un aspect la care va trebui să lucrăm", a apreciat Stephan Winkelmann.
CEO-ul de la Lamborghini a mai spus că primul model electric al mărcii va avea patru locuri și două uși, însă configurația exactă a vehiculului nu a fost încă finalizată. "Lucrăm deja la acest pas următor", a spus Winkelmann.
În primul trimestru al acestui an, Lamborghini a livrat un număr record de vehicule, în creștere cu 25% în ritm anual. Cifra de afaceri a crescut cu 5,4% până la 509 milioane de euro.