Autoritățile chineze încurajează populația să boicoteze o campanie promoțională lansată de lanțul de restaurante KFC, apreciind că aceasta promovează risipa alimentară, un nou exemplu al unei mărci străine care are probleme în a doua mare economie a lumii, transmite Bloomberg.
Pentru a sărbători 35 de ani de când franciza KFC este prezentă în China, lanțul de restaurante a lansat recent o campanie promoțională de tip „mystery boxes”, împreună cu un retailer de jucării, care permite clienților să câștige figurine Dimoo la achiziționarea anumitor meniuri KFC. Figurile au devenit atât de populare încât au declanșat o frenezie a achizițiilor în rândul consumatorilor chinezi, scrie Agerpres.
Într-un comunicat de presă publicat miercuri, Asociația pentru protecția consumatorilor din China susține că o singură persoană a cumpărat 106 meniuri KFC, pentru care a plătit 10.500 de yuani (1.650 de dolari), pentru a obține astfel întreaga colecție de figurine. De asemenea, alți clienți ai KFC au plătit alte persoane pentru ca acestea să mănânce meniurile suplimentare pe care le-au achiziționat în săptămâna de la debutul campaniei sau pur și simplu au aruncat la coș mâncarea, susține Asociația pentru protecția consumatorilor.
În mod frecvent, Guvernul chinez și media oficială critică mărcile străine, afectându-le vânzările și obligând directorii acestor companii să își ceară scuze. Cele mai recente cazuri au vizat firmele Canada Goose Holdings Inc., Mercedes-Benz, Walmart Inc.și Intel Corp.
Guvernul condus de președintele chinez Xi Jinping a lansat în 2020 o campanie destinată reducerii risipei alimentare, o mișcare care a generat speculații cu privire la capacitatea Chinei de a-și hrăni cei 1,4 miliarde de locuitori. Ulterior autoritățile de la Beijing au subliniat că țara are suficiente rezerve de alimente.