Italia ar putea lua măsuri drastice împotriva utilizării trotinetelor electrice, aclamate fie ca fiind viitorul transportului urban, fie considerate o amenințare pe străzile orașelor care terorizează pietonii și murdărește trotuarele din Roma, Milano și alte metropole, scrie Bloomberg.
Trotinetele electrice vor avea de acum înainte nevoie de o plăcuță de înmatriculare, iar proprietarii vor trebui să poarte cască de protecție și să cumpere o asigurare pentru a utiliza drumurile publice, potrivit unui proiect de modificare a codului de transport din Italia consultat de Bloomberg.

Serviciile de sharing, care au cunoscut o expansiune rapidă la nivel național, se confruntă, de asemenea, cu o birocrație și restricții sporite, arată G4Media.ro.
Ministrul Transporturilor, Matteo Salvini, a promis că va lua măsuri drastice împotriva încălcărilor în trafic din partea utilizatorilor de trotinete electrice.
Planurile de a impune plăcuțe de înmatriculare pentru biciclete, raportate inițial de presa italiană, nu apar în proiectul văzut de Bloomberg.

Deși oferă un răspuns nepoluant la străzile adesea înfundate de mașini private, expansiunea rapidă a trotinetelor electrice s-a confruntat cu o reacție negativă în mai multe orașe europene. Parizienii au votat la începutul acestui an pentru a interzice complet serviciile de închiriere de pe străzile orașului.
Pe străzile italiene existau peste 45.000 de trotinete de închiriat în 2021, potrivit datelor Osservatorio Sharing Mobility, o asociație sectorială susținută de stat. Acestea au devenit deosebit de populare după încheierea restricțiilor ca alternativă la transportul public și ca răspuns la absența frecventă a pistelor pentru bicicliști în marile orașe italiene.
Alte modificări propuse la codul transporturilor includ sancțiuni mai aspre pentru conducerea în stare de ebrietate, inclusiv o interdicție pe viață, și reguli mai stricte pentru tinerii care tocmai și-au primit permisul.