Gigantul danez din domeniul transportului maritim A.P. Moller-Maersk a revizuit în urcare puternică estimările privind profitul din acest an, citând un climat “excepțional”, caracterizat de creșterea cererii și a prețurilor pentru serviciile de transport marfă.
Maersk preconizează un câștig înainte de plata dobânzilor și a impozitelor (EBIT) de 9 până la 11 miliarde de dolari în acest an, comparativ cu un rezultat de 4,3-6,3 miliarde de dolari estimat anterior. Profitul înainte de dobânzi, impozite, depreciere și amortizare (EBITDA) este prognozat în intervalul 13-15 miliarde, de la 8,5-10,5 miliarde de dolari anterior.
Noile proiecții au fost făcute în contextul în care blocarea Canalului Suez timp de o săptămână în martie a provocat întreruperi în lanțurile globale de aprovizionare și a dus la creșterea tarifelor de transport, deja ridicate pe fondul cererii în urcare și al lipsei de containere.
CITEȘTE ȘI Dacă ar ajunge roboții să dea consultanță, ce vor mai face oamenii? Despre viitorul consultanței, ce cred liderii PwC (III)“Performanța puternică [a companiei] este alimentată, în principal, de continuarea situației excepționale din piață, creșterea cererii ducând la blocaje în lanțul de aprovizionare și la un deficit de echipamente (containere)”, potrivit Maersk, citată de Bloomberg.
Cel mai mare transportator de containere estimează că situația va rămâne favorabilă până la finele anului.
Acțiunile Maersk s-au apreciat cu peste 5% după revizuirea estimărilor de profit, însă au încheiat tranzacțiile de marți ușor sub referință, pe o piață în scădere.
CITEȘTE ȘI Studiu EY: Companiile raportează scăderi ale cifrei de afaceri, însă doar 19% și-au revizuit politica de prețuri de transferMaersk, care transportă aproape o cincime din containerele mondiale, preconizează creșterea cererii globale cu 5-7% în acest an, comparativ cu un avans de 3-5% estimat anterior, în principal pe fondul majorării exporturilor din China către SUA.
Tarifele sunt estimate să rămână ridicate și în lunile următoare, după ce blocarea Canalului Suez a întârziat scăderea preconizată a acestora. Tarifele pentru containere au crescut de peste două ori în 2020, susținute de avansul cererii pentru produse de larg consum în pandemie.
Maersk a raportat venituri preliminarii de 12,4 miliarde de dolari în primul trimestru și un rezultat EBITDA de 4 miliarde de dolari. Volumele transportate de companie au crescut cu 5,7% comparativ cu perioada similară din 2020, în timp ce tarifele medii au avansat cu 35%.