Tesla a fost luna trecută marele perdant în rândul producătorilor de vehicule electrice (EV) în Germania, unde consumatorii au ignorat marca lui Elon Musk și au cumpărat mai multe mașini Volkswagen, Seat și BMW, transmite Bloomberg.
Conform datelor publicate vineri de Autoritatea Federală de Transport Rutier din Germania (KBA), VW a fost principalul câștigător în ianuarie, vânzând cu 6.521 mai multe vehicule electrice decât în urmă cu un an, în timp ce marca Seat a grupului Volkswagen AG a raportat a doua mare creștere, cu 2.520 mai multe mașini înmatriculate, arată Agerpres.
![Politica BCE ar putea fi afectată de cea mai semnificativă remaniere de personal din 2019](http://i0.1616.ro/media/2/2621/37846/21926553/1/euro-165852-1280.jpg?width=151)
Tesla a vândut cu 1.875 mai puține unități, într-o lună în care vânzările totale de vehicule electrice au urcat cu 54%. Ponderea sa pe cea mai mare piață EV din Uniunea Europeană a scăzut la 4%, de la 14% în urmă cu un an, fiind în urma unor mărci ca Skoda, Mercedes-Benz și Audi.
Acesta date se adaugă indiciilor că activitățile politice ale lui Elon Musk afectează Tesla pe marile piețe EV. Musk și-a manifestat susținerea față de partidul de extremă dreapta Alternativa pentru Germania (AfD), poziție considerată de politicienii germani pro-europeni drept o ingerință electorală.
Luna trecută, vânzările Tesla au scăzut cu 63% în Franța, și cu 12% în Marea Britanie, ceea ce înseamnă că înmatriculările au scăzut pe primele trei piețe europene de vehicule electrice.
![Magazinele din Marea Britanie apelează la o strategie inedită - Angajează „hoți misterioși”](http://i0.1616.ro/media/2/2621/37846/21919639/1/pexels-kampus-8422724.jpg?width=151)
Producătorii auto din Europa s-ar putea confrunta cu un nou an dificil, pe fondul cererii inegale pentru vehicule electrice, a sporirii concurenței în China și a perspectivelor disputelor comerciale, care amenință să le afecteze câștigurile. Asociația germană a importatorilor de mașini se așteaptă la o creștere a vânzărilor EV anul acesta, în funcție de posibilele subvenții ce ar putea fi implementate după alegerile de luna aceasta.
Producătorii auto chinezi nu au avut o evoluție bună luna trecută în Germania, BYD Co înmatriculând doar 204 EV.
Anterior sa fost relatat că vânzările Tesla în Germania, cea mai mare piață auto europeană, au scăzut luna trecută cu 59%, în condițiile în care directorul general al producătorului de vehicule electrice, Elon Musk, și-a manifestat susținerea față de partidul de extremă dreapta Alternativa pentru Germania (AfD), poziție considerată de politicienii germani pro-europeni drept o ingerință electorală.
Conform datelor publicate miercuri de Autoritatea Federală de Transport Rutier din Germania (KBA), luna trecută au fost înmatriculate doar 1.277 mașini Tesla noi, cel mai scăzut total lunar începând din iulie 2021.
![FOTO Volkswagen dezvăluie prima imagine a modelului electric ce va rivaliza cu Dacia Spring și anunță viitoarele mașini ce vor fi produse în Wolfsburg](http://i0.1616.ro/media/2/2621/33217/21924407/2/13966-iaamobility2021volkswagenpressconference.jpg?width=151)
Tesla a pierdut teren pe piața germană a vehiculelor electrice, datele sugerând că declarațiile politice ale Musk au afectat probabil cererea.
De asemenea, Tesla a înregistrat scăderi în Marea Britanie și Franța, ceea ce înseamnă că vânzările au scăzut în fiecare din cele mai mari piețe europene de vehicule electrice, în condițiile în care premierul britanic Keir Starmer este de luni de zile vizat de atacuri ale miliardarului american Elon Musk.
Luna trecută, vânzările Tesla au scăzut cu 63% în Franța, a doua mare piață EV din Uniunea Europeană, și cu 12% în Marea Britanie.
În ianuarie, vânzările EV au înregistrat un avans de 53,5% în Germania, fiind înmatriculate 34.498 unități. Vehiculele electrice au reprezentat 16,6% din cele 207.640 înmatriculate luna trecută în Germania.
Anul trecut, vânzările EV au înregistrat un declin de 27,5% în Germania, fiind înmatriculate 380.600 unități, după ce Guvernul a renunțat la acordarea subvențiilor. Doar 13,5% din vehicelele înmatriculate anul trecut în Germania au fost electrice.