Consumatorii europeni sunt în căutare de chilipiruri, cumpărând haine ieftine pe măsură ce inflația afectează bugetele unor gospodării, susține retailerul online de haine Zalando din Germania, informează Bloomberg.
Cel mai mare retailer online de haine din Europa spune că vede primele fisuri în obiceiurile de cheltuieli ale consumatorilor, pe măsură ce creșterea costurilor îi determină pe cumpărători să se îndrepte spre hainele cu prețuri mici în defavoarea celor din zona medie, scrie Agerpres.
În aceste condiții, Zalando se așteaptă ca profitul și veniturile sale să fie în zona inferioară a intervalului prognozat pentru 2022, după ce joi a raportat rezultate trimestriale sub estimările analiștilor. În aceste condiții, cotația acțiunilor Zalando a scăzut cu 4,9%, capitalizarea de piață a companiei reducându-se la jumătate de la începutul anului și până în prezent.
Există din ce în ce mai multe dovezi că unii consumatori au probleme cu bugetele lor limitate. Chiar dacă multe companii europene producătoare de bunuri de consum susțin că au putut să transfere costurile mai mari pe seama consumatorilor, directorul general de la Heineken, Dolf van den Brink a avertizat că există riscul ca facturile mai mari la energie să îi determine pe consumatori să își reducă cheltuielile în alte părți, de exemplu pentru bere. Până acum producătorii de alimente susțin că tranziția la produsele mai ieftine este una limitată, iar berarii pot în continuare să vândă tipurile de bere mai scumpă.
"Clienții cumpără mai ales articole de sezon și în trend și, în funcție de preferințe, se îndreaptă fie spre produsele high-end fie fac tranziția de la prețurile mid-market spre cele de pornire", anunță Zalando.
Această companie care vinde haine de la mărci precum Moschino și The Kooples, a raportat pierderi operaționale de 52 de milioane de euro în primul trimestru, din cauza reducerilor și majorării costurilor.
Retailerul online a precizat joi că își ajustează oferta la modificare obiceiurile consumatorilor și în paralel își extinde rețeaua logistică prin construcția de noi centre de distribuție în Germania, Polonia și Franța.