Constructorul auto japonez Nissan Motor Co. trebuie să revină la un flux pozitiv de numerar și să își consolideze poziția de numerar pentru a putea relua plata dividendelor, a declarat luni directorul general Makoto Uchida cu ocazia Adunării generale anuale a acționarilor, transmite Bloomberg.
În exercițiu fiscal încheiat la 31 martie 2020, Nissan a înregistrat pierderi de 671,22 miliarde yeni (6,27 miliarde de dolari), acestea fiind primele sale pierderi anuale din ultimii 11 ani, în contextul în care mai mulți ani de expansiune agresivă urmată de fostul director general Carlos Ghosn au afectat profitabilitatea constructorului auto nipon, la care s-a adăugat și pandemia de coronavirus care a afectat vânzările globale de autovehicule, scrie Agerpres.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Makoto Uchida, care a fost numit în postul de CEO al Nissan în luna decembrie 2019, a spus luni că obiectivul său este să ajungă la un flux pozitiv de numerar în al doilea semestru al următorului exercițiu fiscal, adică în perioada octombrie 2021-martie 2022.
"Voi repune Nissan pe creștere", le-a spus Uchida acționarilor, adăugând că în cazul unui eșec este pregătit să demisioneze. "Vom face toate eforturile pentru a relua plata dividendelor în cel mai scurt timp posibil", a adăugat Uchida.
Dividendele plătite acționarilor Nissan sunt importante și pentru grupul auto francez Renault SA, partener cu Nissan într-o alianță care a împlinit 20 de ani și totodată deținătorul a 43% din acțiunile constructorului japonez.
Uchida a subliniat importanța pieței auto japoneze pentru Nissan, anunțând că producătorul auto va introduce două vechicule electrice și patru modele de tip e-Power până la finele lui 2023. "Creșterea prezenței Nissan pe piața de acasă este vitală", a spus Makoto Uchida.
Pentru a reveni pe profit, Nissan a decis să elimine sute de locuri de muncă la uzina sa de la Sunderland (Marea Britanie) și să își închidă uzina de la Barcelona (Spania). De asemenea, Nissan vrea să se bazeze pe alianța sa cu Renault și Mitsubishi Motors, a cărui nouă strategie vizează în principal revenirea pe profit.