Databricks, startup american de inteligență artificială cu sediul în Statele Unite, dar care are în echipă doi fondatori români, a reușit să închidă runda de investiții actuală la peste 15 miliarde de dolari.
Printre investitorii strategici se numără inclusiv Meta (compania-mamă a Facebook), dar și fonduri de investiți din Singapore și Qatar.
Practic, runda totală de investiții a fost de 10 miliarde de dolari în investiție de risc de tip equity și 5,25 miliarde de dolari de tip împrumut strategic de la bănci și companii private de creditare, conform Bloomberg.
Printre bănci se numără JP Morgan Chase, Barclays, Citigroup, Goldman Sachs și Morgan Stanley, arată StartUp Cafe.
Evaluarea companiei este acum de 62 de miliarde de dolari și investiția va fi folosită pentru investiții în business, achiziții și internaționalizare.
Databricks, ce are doi cofondatori de origine română, dezvoltă tehnologii pentru baze de date. Aceasta a fost fondată în anul 2013, de un grup de profesori de la University of California, Berkeley. Printre cofondatori se numără CEO-ul companiei, Ali Ghodsi, precum și doi informaticieni de origine română: Ion Stoica (președinte executiv al companiei) și Matei Zaharia (chief technologist).
Unul dintre cele mai mari startup-uri tech din lume
În momentul de față, Databricks este una dintre cele mai mari companii private din lume, pentru că nu au ajuns încă pe bursă. Runda actuală este una de tip Series J, pentru că firma a încercat să rămână mereu privată.
Bloomberg notează faptul că această rundă de investiții a fost neobișnuit de mare. Pe lângă Meta, printre investitori se numără fondul de investiții de stat din SIngapore Temasek Holdings, dar și entități deținute de banca australiană Macquarie Group și fondul suveran din Qatar. Runda a fost condusă de Thrive Capital, Andreessen Horowitz, DST Global, GIC Pte, Insight Partners și WCM Investment Management.
Databricks este o companie fondată în 2013 și care construiește software ce strânge, analizează și distribuie date, făcând o zonă de analiză atât de importantă acum odată cu creșterea inteligenței artificiale.
Vânzările au crescut cu peste 60% în trimestrele anterioare comparativ cu anul precedent. Potrivit datelor companiei citate de TechCrunch, Databricks are peste 10.000 de clienți la nivel global, dintre care 300 recurenți.