Consumatorii din Polonia, cea mai mare economie din Europa de Est, încep să întoarcă spatele retailerilor străini care au decis să rămână în Rusia

Consumatorii din Polonia, cea mai mare economie din Europa de Est, încep să întoarcă spatele retailerilor străini care au decis să rămână în Rusia
scris 25 mar 2022

Consumatorii din Polonia, cea mai mare economie din Europa de Est, încep să întoarcă spatele retailerilor străini care au decis să rămână în Rusia după invadarea Ucrainei, transmite Bloomberg.

Vânzările în magazinele din Polonia ale acestor companii au scăzut, a declarat joi premierul polonez Mateusz Morawiecki, citând datele de care dispune Executivul de la Varșovia. Deși Morawiecki nu a dezvăluit numele companiilor, o serie de retaileri francezi precum Auchan și Leroy Merlin au fost vizate de campanii de boicotare pe social media, scrie Agerpres.

Urmărește-ne și pe Google News
Studiu EY România: 78% dintre Directorii Financiari din România consideră că se vor implica mai mult în dezvoltarea și executarea strategiilor de business în următorii trei ani CITEȘTE ȘI Studiu EY România: 78% dintre Directorii Financiari din România consideră că se vor implica mai mult în dezvoltarea și executarea strategiilor de business în următorii trei ani
Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum

"Asta arată cum oamenii obișnuiți, mai mult decât corporațiile, înțeleg faptul că momentul actual este unul excepțional. Decența cere luarea de acțiuni care implică pierderi", a spus joi premierul polonez Mateusz Morawiecki.

TVN, cel mai mare post privat de televiziune din Polonia, a anunțat săptămâna trecută că suspendă acordul de sponsorizare cu Leroy Merlin iar postul public de radio Polskie Radio nu mai difuzează clipurile publicitare ale aceluiași retailer. De asemenea, Guvernul de la Varșovia analizează ideea unei taxe speciale pentru companiile multinaționale care refuză să se retragă din Rusia.

Polonia a acceptat peste două milioane de refugiați ucraineni de la debutul invaziei rusești. Datele privind tranzacțiile cu cardul publicate de grupul bancar PKO Bank Polski SA arată că ritmul de creștere a vânzărilor începe să încetinească în cazul lanțurilor de magazine care sunt în continuare prezente în Rusia la o lună de la debutul invaziei Ucrainei.

Criticile opiniei publice ar putea să îi coste pe retaileri. Trei decenii de creștere neîntreruptă au făcut din Polonia, cea mai mare economie a UE din afara zonei euro, o piață profitabilă pentru lanțurile de retail. Vânzările în magazinele din această țară cu 38 de milioane de locuitori au crescut cu 8,9% anul trecut, față de un avans mediu de 2,6% în UE ca întreg, arată datele Eurostat.

În replică, echipele manageriale din Polonia ale lanțurilor de retail încearcă că controleze pagubele. De exemplu, Leroy Merlin care are 75 de magazine în Polonia și 112 în Rusia, și care a fost vizat de o internet mema în care numele companiei era schimbat în Leroy Kremlin, a informat că ajută refugiați ucraineni, inclusiv 300 de angajați ai subsidiarei din Ucraina și familiile lor.

Divizia din Polonia a grupului francez Danone SA a cerut companiei mamă și întregii industrii să adopte "decizii mai curajoase" cu privire la Rusia. Chiar dacă gigantul alimentar francez a oprit investițiile și livrările de produse non-esențiale precum apa îmbuteliată Evian și alternativa la iaurt pe baza de soia Alpro, în continuare Danone vinde în Rusia produse lactate și alimente pentru bebeluși.

Diviziile locale ale Auchan, Decathlon și Leroy Merlin nu au dezvăluit care sunt vânzările lor în Polonia de la debutul invaziei rusești. 

viewscnt
Afla mai multe despre
rusia
retaileri
europa de est