Consiliul de supervizare al Lufthansa a aprobat luni pachetul de salvare de nouă miliarde de euro (zece miliarde de dolari) acordat de Guvernul german pentru a ajuta cea mai mare compania aeriană europeană să facă față pierderilor cauzate de pandemia de coronavirus (COVID-19), transmit Reuters și Bloomberg.
Este cea mai mare operațiune de salvare a unei companii demarată de Guvernul german de la debutul crizei. Va fi pentru prima dată de la privatizarea completă a Lufthansa, în 1997, când statul german va redeveni acționar la compania aeriană, scrie Agerpres.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
"Recomand acționarilor să urmeze această cale, chiar dacă vor trebui să facă contribuții substanțiale în vederea stabilizării companiei. Trebuie să spunem clar că Lufthansa se va confrunta cu o situație dificilă în viitor", a afirmat Karl-Ludwig Kley, președintele Consiliului de supervizare al Lufthansa.
Autoritățile de reglementare și acționarii Lufthansa trebuie să aprobe pachetul de asistență financiară. În 25 iunie este programată o reuniune online a acționarilor companiei germane.
În schimbul ajutorului Guvernului, Lufthansa va renunța la plata viitoarelor dividende și va limita remunerația acordată conducerii. Executivul va avea două locuri în Consiliul de supervizare, din care unul va deveni membru al comitetului de audit.
Planul prevede că Germania va prelua o participație de 20% în Lufthansa, pe care intenționează să o vândă până la finalul lui 2023. Germania va achiziționa noi acțiuni la o valoare nominală de 2,56 euro per titlu, valoarea totală fiind de aproximativ 300 de milioane de euro. Guvernul va injecta în Lufthansa 5,7 miliarde de euro iar banca de dezvoltare KfW și alte bănci vor acorda companiei un împrumut de trei miliarde de euro, pe trei ani.