Grupul german Bayer a ajuns la un acord de vânzare a mărcii Dr. Scholl's către fondul de private equity Yellow Woods Partners, prețul tranzacției fiind de 585 de milioane de dolari. Renunțarea la marca de produse pentru îngrijirea picioarelor urmărește simplificarea operațiunilor Bayer, în urma criticilor venite de la investitori, potrivit Bloomberg.
Brandul Dr. Scholl's este prezent în America de Nord. La nivel internațional, inclusiv în România, brandul Scholl, desprins din aceeași companie-mamă, fondată în 1906 de William Mathias Scholl, aparține Reckitt Benckiser.
CITEȘTE ȘI Risc de 25% ca Marea Britanie să intre în recesiune tehnică în trimestrul în curs. Lira sterlină, declin de 10% în cazul unui Brexit fără acord
Bayer a cumpărat Dr. Scholl's în 2014, ca parte a tranzacției de 14 miliarde de dolari pentru preluarea diviziei de îngrijire a sănătății a Merck & Co. Anul trecut, Dr. Scholl's a generat venituri de 234 de milioane de dolari.
CEO-ul Bayer, Werner Baumann, se confruntă cu presiuni din partea investitorilor, cărora trebuie să le demonstreze că orientarea duală a companiei, către agricultură și sănătate, este un model viabil. Acțiunile Bayer au pierdut peste 35% după ce compania a finalizat preluarea Monsanto, grupul german fiind lovit de o avalnșă de procese în SUA. Procesele au la bază acuzații privind efectele cancerigene ale erbicidului Roundup, un erbicid "moștenit" de la Monsanto.
Bayer a anunțat în toamnă că va desființa 12.000 de locuri de muncă la nivel global, va ieși din afacerile cu produse veterinare și va renunța la o parte din diviziile de îngrijire a sănătății. În mai, compania a agreat vânzarea diviziei de produse pentru protecție solară din SUA, Coppertone, către Beiersdorf pentru 550 de milioane de dolari.