Firma chineză Xpeng Inc. caută o locație pentru a derula activități de producție în Europa, alăturându-se altor producători chinezi de automobile electrice care caută o soluție la tarifele suplimentare impuse de Bruxelles pentru automobilele electrice importate din China, prin producția automobilelor în regiune, transmite Bloomberg.
Xpeng, partenerul chinez al grupului german Volkswagen AG, este în faza preliminară a alegerii unei locații din Uniunea Europeană, în cadrul unei strategii pe mai mulți ani care vizează producția la nivel local, a declarat directorul general He Xiaopeng, într-un interviu pentru Bloomberg.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Compania chineză estimează că va construi capacități de producție în zonele cu „riscuri relativ reduse cu mâna de lucru”, a spus He Xiaopeng, adăugând că Xpeng intenționează, de asemenea, să înființeze un mare centru de date în Europa, în condițiile în care o colecție eficientă de software devine crucială pentru capabilitățile de conducere ale automobilelor inteligente, scrie Agerpres.
Planurile de ansamblu ale Xpeng de a deveni o companie globală nu vor fi afectate de tarifele suplimentare anunțate de Bruxelles, a subliniat He Xiaopeng, care a recunoscut totuși că „profiturile generate în unele țări europene vor fi diminuate după majorarea tarifelor”.
Prin derularea de activități de producție în Europa, Xpeng se alătură unui număr din ce în ce mai mare de constructori chinezi de automobile electrice, precum BYD Co., Chery Automobile Co. și Zeekr, care caută să producă în regiune pentru a diminua impactul deciziei Uniunii Europene de a majora tarifele pentru automobilele electrice importate din China, până la 36,3%.
Noile tarife europene sunt doar un aspect dintr-un război comercial global mai amplu. SUA au impus tarife de până la 100% pentru automobilele electrice importate din China, în condițiile în care cele mai mari economii ale lumii se confruntă în ceea ce privește o industrie care a crescut rapid grație subvențiilor Beijingului.
Disputele comerciale sunt doar una dintre provocările cu care s-a confruntat Xpeng în ultimii ani. Alte provocări sunt diminuarea vânzărilor și un război prelungit al prețurilor pe piața chineză. Începând din luna ianuarie și până acum cotația acțiunilor Xpeng s-a redus la jumătate.
CITEȘTE ȘI ANUNȚ Sute de blocuri din Sectorul 5 rămân fără apă caldăÎn prima jumătate a acestui an, Xpeng a livrat aproximativ 50.000 de vehicule, adică aproximativ o cincime din vânzările realizate de grupul BYD Co. într-o singură lună.
Un atu pentru Xpeng este parteneriatul său cu grupul german Volkswagen. Sute dintre angajații grupului german lucrează acum la sediul Xpeng din Guangzhou. Vicepreședinți din ambele companii se întâlnesc cel puțin odată pe săptămână, dezvăluie He Xiaopeng, adăugând că firma chineză „face toate eforturile pentru a se asigura că parteneriatul funcționează bine”.
Un exemplu al modului în care compania chineză beneficiază de pe urma colaborării cu Volkswagen are de a face cu gestionarea unor lanțuri complicate de aprovizionare. Cu ajutorul Volkswagen, Xpeng a reușit să își îmbunătățească marja operațională până la 14% în al doilea trimestru al acestui an, de la minus 3,9% în urmă cu un an.
De asemenea, Xpeng mizează pe faptul că expertiza sa în domeniul inteligenței artificiale și capabilitățile de conducere asistată îi vor permite să facă progrese în Europa. Acesta este unul dintre motivele pentru care Xpeng va trebui să pună la punct un mare centru de date înainte de a introduce aceste capabilități în regiune, spune He Xiaopeng.