Popularitatea muzicii pop sud-coreene și succesul unor filme precum "Parasite" sau al serialului de televiziune "Squid Game" au stimulat vânzările de produse "Made in Koreea" pe piețele externe, astfel că branduri care odată erau obscure ajung acum până în SUA, transmite Bloomberg.
Un exemplu este producătorul de găluște coreene mandu CJ Cheiljedang Corp., ale cărui vânzări au crescut cu 19% în Asia și Europa în trimestrul al treilea după ce doi membri ai grupului de K-pop BTS au avut o dispută publică cu privire la acest produs popular în Coreea de Sud. Aproape jumătate din vânzările de produse alimentare ale CJ Cheiljedang Corp. au venit de peste hotare în 2020, în creștere spectaculoasă față de doar 14% în 2018, arată Agerpres.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
"Mâncarea este cea mai ușoară modalitate pentru a experimenta cultura unei țări. Succesul grupurilor de K-pop reprezintă un semnal pozitiv pentru producătorii sud-coreeni de alimente", spune Mijin Jo, analist la NH Investment & Securities.
De asemenea, acțiunile producătorului sud-coreean de tăiței instant Nongshim Co. au explodat după ce unul dintre personajele feminine principale din filmul "Parasite" a pregătit două dintre produsele firmei pentru a arăta cum unii sud-coreeni înstăriți își suplimentează tăițeii instant cu carne de vită scumpă. După ce filmul "Parasite" a fost premiat cu Oscar, vânzările de peste hotare ale firmei Nongshim au crescut cu 24% în 2020 până la 990 milioane de dolari. În aceste condiții compania cu sediul la Seul a decis să deschidă a doua fabrică din SUA pentru a putea vinde până la 850 de milioane de pungi cu tăiței în cele două Americi.
Biscuiții Dalgona au redevenit populari după ce competitorii din serialul "Squid Game" au fost supuși unei probe în care trebuiau să taie biscuiții în diferite forme geometrice. Acum unele restaurante din SUA au început să includă acești biscuiți, care au apărut în perioada Războiului din Coreea, în meniurile lor de deserturi. Vânzările de biscuiți Dalgona pe site-ul de shopping sud-coreean Gmarket.co.kr au crescut cu 343% după ce serialul "Squid Game" a fost difuzat pe Netflix. În plus, aceiași biscuiți au devenit virali pe social media după ce pe TikTok și YouTube au fost postate filmulețe cu oameni care încearcă să taie biscuiții în diferite forme, precum stele sau cercuri, la fel ca și personajele din "Squid Game".
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Early Game Ventures va lansa al doilea fond de investiții, cu majorări substanțiale de cifre: Următorul unicorn românesc va apărea în mai puțin de 5 aniÎnsă nu doar producătorii sud-coreeni de alimente au dobândit noi clienți peste hotare. O dovadă este producătorul sud-coreean de purificator de aer și apă Coway Co. începând din luna martie a acestui an i-a inclus pe membrii grupului BTS în mesajele sale publicitare iar vânzările sale au explodat pe mai multe piețe din străinătate inclusiv în SUA. În trimestrul al treilea vânzările totale ale Coway Co. au ajuns la un nivel record, grație unei creșteri de 43% în Malaezia și unui avans de 12% în SUA.