Apple Inc. își va recompensa luna viitoare angajații din magazine cu bonusuri de până la 1.000 de dolari, o decizie rară pentru Apple dar care vine în contextul în care grupul american încearcă să își relanseze operațiunile de retail după carantinele din perioada pandemiei, transmite Bloomberg.
Potrivit unor surse din apropierea acestui dosar, producătorul telefoanelor iPhone va acorda un bonus de 1.000 de dolari angajaților din magazinele Apple Store care s-au alăturat companiei înaintea datei de 31 martie 2021, iar cei care s-au angajat după această dată vor primi un bonus de 500 de dolari. De asemenea, angajați care se alătură grupului în avanpremiera sezonului sărbătorilor de sfârșit de an vor primi un bonus de 200 de dolari. Bonusuri vor fi plătite și angajaților de la AppleCare și cei care lucrează în vânzări online, scrie Agerpres.
Însă această veste bună vine la pachet și cu o mustrare. Într-un document intern, consultat de Bloomberg, directorul general de la Apple, Tim Cook, a criticat faptul că anumite detalii importante ale produselor lansate recent de Apple au fost dezvăluite presei înainte de lansare, precum și informații cu privire la o ședință la nivelul companiei care avut loc săptămâna trecută. Cook susține că mulți angajați și-au exprimat nemulțumirea după ce au văzut cum "conținutul acestei reuniuni a fost dezvăluit reporterilor. Asta a venit după o lansare de produs în care majoritatea detaliilor din anunțurile noastre au fost de asemenea dezvăluite în avans presei", se arată în documentul intern citat de Bloomberg.
Aceste bonusuri sunt neobișnuite la Apple, care rareori acordă bonusuri pentru toți angajații companiei. Ultimul bonus important a fost cel din 2018 când au fost acordate acțiuni în valoare de 2.500 de dolari, după modificarea unor prevederi fiscale care au permis Apple să repatrieze lichiditățile din conturile offshore la o cotă de impozitare mai redusă. Însă noile bonusuri vor fi plătite în numerar via cecurile de plată și nu în acțiuni, susțin sursele.
Recompensarea angajaților din magazinele Apple reprezintă o recunoaștere a dificultăților prin care au trecut aceștia în perioada pandemiei. De la debutul pandemiei în 2020, magazinele Apple din întreaga lume au fost închise și redeschise de mai multe ori și mii de angajați au primit atribuții în domeniul vânzărilor online atunci când magazinele fizice au fost închise.