Alibaba conduce o rundă de finanțare de cel puțin 600 de milioane de dolari în compania chineză de inteligență artificială MiniMax.
După această rundă, MiniMax a ajuns să valoreze peste 2,5 miliarde de dolari, conform Bloomberg.
Alibaba a ratat așteptările pieței privind veniturile în trimestrul încheiat în decembrie, chiar dacă gigantul chinez al comerțului electronic a anunțat că își mărește dimensiunea programului său de răscumpărare de acțiuni, cu 25 de miliarde de dolari.
CITEȘTE ȘI GRAFIC Repere de tranzacționare pe acțiunile OMV PetromAlibaba a spus că creșterea de 25 de miliarde de dolari se adaugă programului său de răscumpărare de acțiuni până la sfârșitul lunii martie 2027, ducând totalul disponibil în cadrul planului la 35,3 miliarde de dolari.
Compania a afirmat într-un comunicat că suplimentarea răscumpărărilor arată ”încrederea în perspectivele afacerii noastre și a fluxului de numerar”.
Anunțul vine după un an tumultuos pentru Alibaba în 2023, când compania a efectuat cea mai mare revizuire a structurii corporative. De asemenea, a implementat separat câteva schimbări importante de management, veteranul companiei, Eddie Wu, preluând conducerea ca director general în septembrie.
CITEȘTE ȘI Tranzacție - Fabrica din România a Jolly Scarpe, cumpărată de americaniAlibaba se confruntă cu un mediu macroeconomic dificil în China, unde consumul a rămas slab, chiar și după ce Beijingul a eliminat restricțiile din era Covid.
Pe fondul incertitudinilor economice, cumpărătorii locali au apelat la platforme de reduceri precum rivalul Alibaba, Pinduoduo.
Afacerile Taobao și Tmall, platformele de comerț electronic din China ale Alibaba, au generat venituri de 129,1 miliarde de yuani chinezi în trimestrul decembrie, în creștere cu doar 2% față de anul precedent.
Afacerea de cloud computing a Alibaba, pe care investitorii o consideră esențială pentru creșterea viitoare a gigantului tehnologic, a avut vânzări de 28,1 miliarde de yuani, o creștere de 3% față de anul precedent.
Într-o declarație, CEO-ul Alibaba a declarat că se concentrează pe creșterea comerțului electronic și în cloud.