Workspace Studio, companie specializată în proiectarea și amenajarea de spații de birouri și CertifiedDealer unic al MillerKnoll în România, a înregistrat în 2022 o cifră de afaceri de 22,5 milioane de euro, cu peste 50% mai mare față de 2021, când a obținut venituri de 10 milioane de euro.
„Un secret al succesului este să fii asociat cu un producător care să ofere soluții de calitate și know-how-ul din spatele acestora. Suntem distribuitorii unor mari producători de mobilier de birou și de alte produse arhitecturale care intră în orice altă amenajare de calitate. Ăsta e un pilon de creștere și aici relația cu producătorul în cauză este esențială, este o ancoră de creștere, cu atât mai mult cu cât acești producători mondiali impun niște standarde globale, nu numai de calitate, dar și de sustenabilitate”, spune, la PROFIT NEWS TV, Horațiu Didea, fondatorul Workspace Studio, adăugând că planurile companiei sunt de a avea ca parteneri numai producători care oferă produse sustenabile.
„În acest mod să fim cu un pas înaintea concurenței care încă lucrează cu producători care nu au făcut pasul acesta către sustenabilitate. Secretul succesului este să muncești mult și să găsești mixul potrivit de produse și servicii care să îi dea clientului ceea ce are nevoie”, completează antreprenorul.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Creșterea afacerilor companiei s-a bazat și pe diversificarea serviciilor oferite de către clienți.
„Într-o amenajare de birouri sau chiar orice amenajare de interior ai anumite servicii de arhitectură, de logistică, de cost management și aici fiecare dintre firmele competitoare din acest domeniu are niște puncte forte. Noi am încercat să ne perfecționăm abilitatea de a oferi aceste servicii”, afirmă acesta.
„O altă componentă a creșterii s-a bazat pe faptul că bugetele care au fost gândite a fi cheltuite în perioada pandemiei, dar nu s-a putut, au fost cheltuite anul trecut”, adaugă fondatorul.
Numărul proiectelor de dimensiune medie, , cu valori între 250.000 – 400.000 euro, realizate de Workspace Studio s-a dublat în 2022 față de anul precedent. Mai mult de jumătate dintre acestea au presupus o regândire a spațiului pe o suprafață mai mică cu până la 25%, dar cu investiții substanțiale în creșterea calității. Orientarea către creșterea nivelului de calitate, ergonomie și design s-a remarcat și în proiectele mari, cu valoare peste 1 milion de euro.
„Au fost mult mai puține clădiri noi livrate, mulți clienți mari și-au restrâns spațiile, a fost un număr mare de companii noi care au intrat în piață, dar, în principal, după pandemie toate companiile s-au izbit de problema întoarcerii oamenilor la birou și de faptul că spațiile lor nu erau concepute în așa fel încât să susțină acele procese de colaborare, de socializare sau chiar acele procese de muncă concentrată.
Și atunci, sursa de venit vine din faptul că toate companiile care vor să investească, vor să investească în spatii de birouri care să fie mai bune. Deci nivelul de investiție pe metru pătrat a crescut, chiar dacă numărul de metri pătrați a scăzut în cazul anumitor companii”, afirmă acesta.
CITEȘTE ȘI PROFIT NEWS TV Antreprenor de România – Bogdan Nedelcov, CEO Kubeark, startup fondat de 6 foști angajați ai UiPath: Avem discuții cu diferite corporații din SUA, Europa și chiar din AsiaHorațiu Didea mai spune și că România este o țară relativ nou educată în ceea ce privește designul interior, ergonomic și amenajările de calitate. Astfel că, cererea pentru astfel de servicii va crește în viitor, la fel și sumele. Însă, pentru 2023 vede o contracție pe fondul contextului macroeconomic dificil.
„Cred că va exista o anumită contracție, dar mai puțin în zona de B2B. Incertitudinea globală cu siguranță va afecta piața. Cred că 2023 nu va fi la fel de bun ca 2022. Va exista o contracție. Pe de altă parte, cred că România merge bine și va continua să meargă foarte bine, pentru că e foarte mult de construit aici, e o piață foarte rezilientă, cu angajați foarte buni și, dacă facem lucrurile bine în continuare, este foarte mult loc pentru creștere și dezvoltare”, precizează el.
Important pentru antreprenori, continuă acesta, este să aibă rezerve de cash, iar finanțările și investițiile să fie gândite pe o perioadă mai lungă de timp.
„Cash is king. E foarte important din punct de vedere al managementul financiar să fii totuși conservator din acest punct de vedere mai ales în România, unde costurile împrumuturilor e foarte mare. Așadar, e important să ai rezerve de cash să poți susține afacerea în momente dificile”, mai spune Horațiu Didea.