Scumpirile la energie și gaze au fost principala provocare în ultimul an, spune, la emisiunea Antreprenor de România de la PROFIT NEWS TV, Denisa Ștefan, fondator Rose Home, importator și distribuitor de tacâmuri și veselă pentru industria HoReCa. Prețurile au crescut și la aceste produse, de până la 4 ori la anumiți furnizori.
„Vesela e bazată pe gaz, iar partea de sticlă pe electricitate. A fost o dinamică foarte mare la nivel de prețuri și o provocare pentru noi să putem rămâne fezabili pe piață. A trebuit să decidem dacă să ne diminuăm marjele de rentabilitate. Rămâne și în 2023 această incertitudine.
Deși 2021 și 2022 au fost ani în care businessul nostru a crescut în proporții foarte mari, mult mai mari decât așteptările noastre, au fost ani grei. Incertitudinile sunt multiple și ne confruntăm cu ele din 2020 în mod continuu. Noi românii suntem căliți deja. Primele două luni din an însă au fost foarte bune atât pentru noi, cât și pentru clienții noștri”, spune aceasta.
La nivel operațional, cea mai mare provocare este scalarea businessului într-un mod corespunzător și adaptarea echipei.
„Noi încercăm să externalizăm cât mai mult din serviciile noastre să putem fi prezenți acolo unde businessul are nevoie. Ne dorim să ne extindem online și pe piața din Bulgaria anul ăsta. Piețele apropiate nouă sunt emergente, pot absorbi foarte multă noutate, încă au capacitatea asta și atunci dinamica cu care poți dezvolta un business e mult mai antrenantă față de o țară unde lucrurile sunt echilibrate și trebuie să te pliezi pe niște reguli deja stabilite”, afirmă antreprenoarea.
Înființat în 2017, Rose Home este un business de familie, care s-a poziționat pe piața cu produse noi, de care industria HoReCa avea mare nevoie.
„Ideea a venit dintr-o oportunitate pe care am sesizat-o pe piața din România și anume nevoia de noutate la nivel de veselă, de tacâmuri. Nu a fost un business pe care l-am gândit din punctul zero cu un business plan atașat. Uneori a fost greu până să ne găsim calea dreaptă”, precizează Denisa Ștefan.
Pentru creșterea vânzărilor, antreprenoarea a mizat atât pe strategii de marketing online, cât și offline, alocând bugete semnificative în acest sens.
„În marketingul digital rămâne mereu o provocare să îți dai seama care este cea mai bună cale de a folosi platformele în favoarea ta. Dinamica lor se schimbă foarte mult. În zona de B2B, o platformă foarte bună e LinkedIn, dar e un serviciu scump și trebuie să ai o vizibilitate destul de mare asupra rezultatului ca să hotărăști să investești în el. Noi avem în continuare bugete mari alocate. În online trebuie să fii prezent.
În partea de marketing offline încercăm să avem pe parcursul anului campanii și prezențe acolo unde trebuie să fim auziți, unde oamenii nu ne știu. Marketingul e important pentru că susține vânzările”, mai spune fondatoarea Rose Home.