Financial Times: Companiile americane de bunuri de larg consum își pierd puterea de a crește prețurile

Financial Times: Companiile americane de bunuri de larg consum își pierd puterea de a crește prețurile
Profit.ro
Profit.ro
scris 8 iul 2024

Unele dintre cele mai mari grupuri de produse alimentare și produse ambalate din SUA încep să își piardă puterea de a crește prețurile, ceea ce le pune în pericol creșterea vânzărilor, chiar dacă aceasta înseamnă o ușurare pentru consumatorii afectați de inflație, relatează Financial Times.

Companiile care au impus creșteri necruțătoare ale prețurilor timp de mai mulți ani lansează acum mai multe reduceri, adaugă cupoane și cheltuieli pentru a-și pune produsele în prim-plan pe holurile magazinelor, scrie News.ro.

Urmărește-ne și pe Google News
Luxemburg, Croația și România - cea mai mare creștere anuală a vânzărilor cu amănuntul, în luna mai CITEȘTE ȘI Luxemburg, Croația și România - cea mai mare creștere anuală a vânzărilor cu amănuntul, în luna mai
Evenimente
7 octombrie - Eveniment Profit Energy.forum
15 octombrie - Eveniment Profit Health.forum
31 octombrie - Maratonul de Educație Financiară
5 noiembrie - Gala Profit – Povești cu Profit... Made in Romania

Mulți au avertizat despre o nouă frugalitate în gospodării, în special în cele mai sărace.

În SUA, 28,6% dintre produse au fost vândute cu astfel de promoții în perioada de 12 luni până la sfârșitul lunii iunie, conform datelor NielsenIQ, în creștere față de 25,1% în urmă cu trei ani.

Ofertele de reduceri de prețuri au crescut și în Europa, o piață importantă pentru multe grupuri de consum americane.

General Mills, cunoscută pentru Cheerios și alte cereale pentru micul dejun, cheltuie cu 20% mai mult pe cupoane în noul său an fiscal, în timp ce ”sunt câteva puncte de preț pe care trebuie să le ascuțim”, a declarat directorul general Jeff Harmening, analiștilor, luna trecută.

Mondelez, producătorul de biscuiți Ritz și ciocolată Toblerone, va avea un an ”provocator” în SUA, în special cu consumatorii cu venituri mai mici, a declarat directorul financiar Luca Zaramella, la o conferință din industrie de luna trecută.

Pe măsură ce concurența dintre mărcile magazinelor amenință marca sa de prăjituri Chips Ahoy, Mondelez readuce prețurile sub 4 dolari pentru anumite dimensiuni mai mari, a spus Zaramella.

Acțiunile companiilor de consum au contribuit la creșterea indicilor bursieri americani la noi recorduri în acest an, segmentele de consum discreționar și cele de bază ale S&P 500 crescând fiecare cu peste 8%.

Steve Sosnick, strateg șef la Interactive Brokers, a remarcat că cheltuielile consumatorilor au determinat mai mult de două treimi din economia SUA.

”Dacă consumatorii încep să se simtă mai încordați și să devină mai conștienți de preț, trebuie să vă întrebați cum afectează acest lucru stocurile de consum în mod specific, cum afectează stocurile defensive mai larg și cum afectează economia în ansamblu”, a spus el.

HARTĂ Valul de căldură se extinde - Cod galben de caniculă în mai bine de jumătate din țară. Temperaturi ce depășeșc 37 de grade CITEȘTE ȘI HARTĂ Valul de căldură se extinde - Cod galben de caniculă în mai bine de jumătate din țară. Temperaturi ce depășeșc 37 de grade

Economiile consumatorilor i-au afectat și pe unii dintre comercianții cu amănuntul care transportă produse ale producătorilor.

Lanțul de farmacii Walgreens Boots Alliance a avertizat săptămâna trecută că consumatorii au devenit mai pretențioși și că a investit în ”promovare direcționată și decizii de preț” pentru a stimula traficul și loialitatea clienților ca răspuns.

Acțiunile Walgreens au scăzut cu 57% în acest an.

La Nike, directorul financiar Matthew Friend a remarcat ”o presiune în creștere resimțită de consumatorul de valoare”, în timp ce a raportat recent rezultate care includ o scădere a veniturilor din America de Nord.

Compania intenționează să ofere încălțăminte la prețuri sub 100 de dolari.

Numărul de articole promovate în magazinele din SUA a crescut cu 6,3% de la an la an, deoarece puterea producătorilor și comercianților cu amănuntul de a crește prețurile a fost oarecum ”epuizată”, a declarat Carman Allison, vicepreședinte la NielsenIQ.

”Consumatorii votează cu portofelul. Dacă prețul crește prea agresiv, de multe ori consumatorii vor schimba mărcile. Vor schimba magazinele.”

Prețurile nu scad peste tot.

Directorul general al Foot Locker, Mary Dillon, a remarcat recent că clienții săi sunt dispuși să plătească prețul integral, în timp ce Nike a spus că încearcă ”să maximizeze vânzările la preț complet”.

La Procter & Gamble, gigantul de bunuri de larg consum din spatele mărcilor de uz casnic, cum ar fi tampoanele Tampax și scutecele Pampers, directorul financiar Andre Schulten a spus că consumatorii nu vor risca să părăsească mărcile cunoscute pentru produse fără marcă.

viewscnt
Afla mai multe despre
financial times
preturi
bunuri