Cele 11 cinematografe Happy Cinema – 10 în România și unul în Republica Moldova, în Chișinău – au avut un rulaj de 3,7 milioane de euro în 2024, cu 25% mai mult față de anul anterior și peste 500.000 de vizitatori.
“Cifra de afaceri generată de activitatea Happy Cinema România în 2024 a avut o ușoară scadere față de cea din 2023, de aproximativ 2%, iar unul dintre motive este că s-au lansat mai puține blockbustere față de anul precedent, noi fiind dependenți de conținut.
Dacă adăugăm și locația deschisă de Happy Cinema în Chișinău, cifra de afaceri în 2024 față de 2023 la nivelul întregii rețele a crescut cu peste 25%, fiind de aproximativ 3,7 milioane de euro”, spune, pentru Profit.ro, Ecaterina Mateescu, co-acționar Happy Cinema și administratorul rețelei de cinematografe, adăugând că 40% din cifra de afaceri a fost generată de vânzarea de mâncare și băuturi în cadrul cinematografelor.
Bugetul de investiții al companiei a depășit 2,5 milioane de euro în 2024, bani care au mers preponderent către extinderea rețelei de cinematografe, iar pentru 2025 sunt alocate alte 2 milioane de euro, bani care, de asemenea, vor merge în principal către deschidere a 2-3 locații noi.

“Avem deja un contract semnat pentru un cinematograf în Agora Mall, Arad, care, cel mai probabil, urmează să-l deschidem în aprilie. Și mai avem negocieri destul de avansate pentru încă alte două locații, în orașe de dimensiuni medii, care nu mai au cinematograf.
Noi am încercat tot felul de colaborări, căutăm spații în general în orașe cu peste 100.000 de locuitori, pentru că oricum orașele mari sunt închise de mult, iar cei de la Cinema City au și câte două cinematografe acolo.
Ne-am orientat către localități și orașe mai micuțe care chiar nu au niciun fel de variantă de entertainment, nu neapărat de cinematograf. Dar nu spunem nu nici orașelor mari. Vrem însă să ne legăm cumva de o zonă comercială, că așa e mai logic în vremurile acestea”, mai spune Ecaterina Mateescu.
Ultimul cinematograf Happy Cinema a fost inaugurat la începutul acestui an în Colosseum Mall, București, în urma unei investiții de 1,4 milioane de euro, acesta fiind și cel de-al doilea cinematograf al companiei din Capitală.
“Noi am încercat, de exemplu, să și reabilităm sau să reînviem cinematografe. De exemplu, la Giurgiu, fostul cinematograf era pur și simplu o clădire de sine stătătoare. Din păcate, era într-un stadiu avansat de degradare și necesita o investiție mult prea mare în reabilitare, iar proprietarii nu doreau să investească și atunci, am renunțat.

Eu am trimis personal acum 7-8 ani adrese la toate primăriile, consiliile locale, pentru că există diverse săli care pur și simplu nu se folosesc. Și noi aveam dorința și capacitatea de a le moderniza, de a le dota, dar n-am reușit din păcate nicio colaborare. Nu au acest drive”, povestește Ecaterina Mateescu, care consideră că în România încă mai este mult loc de dezvoltare pentru un business precum cinematografia.
“Eu cred că sunt sub 100 de cinematografe active. Asta luând în calcul și multiplexurile și sălile single screen. Unele primăriei și-au activat ele, au luat fonduri europene și-au modernizat câte o sală, precum la Bârlad, Slatina.
Și ca să avem așa o comparație, la nivel de 1989, înainte de Revoluție, erau spre 600 de săli de cinema, cele ale România Film, vechile săli de cinema. Cam toate localitățile aveau câte o sală măcar. Bine, era alt format, erau alte vremuri. Era sala aceea mare de 400-500 de locuri și cam atât aveau orașele medii și mari.
Noi ne dorim într-adevăr să intrăm în orașe unde nu mai sunt, că acolo cumva previziunile și planul de afaceri e un pic mai clar, la celelalte ne asumăm o perioadă și pierderi. Sunt multe variabile. Nu e o rețetă pe care să o aplici peste tot la fel”, precizează aceasta.
Happy Cinema vizează și extinderea internațională, în țări precum Bulgaria sau Serbia. Primul cinematograf în afara țării a fost deschis anul trecut, în Republica Moldova, la Chișinău.

Compania Happy Cinema este deținută de către Alexandru Melinte, cu 95% și de către Ecaterina Mateescu, cu 5%.
“Am devenit interesanți și pentru niște fonduri de investiții. Au fost doar niște semnale, încă nu am început nicio discuție, pentru că am fost 100% implicați în extinderea rețelei de cinematografe. Nu am făcut încă pașii necesari.
Urmează să facem, probabil, să vedem despre ce e vorba, dar nu avem nicio intenție. Adică, nu este nimic concret ca să pot să spun ceva. O să vedem, analizăm fiecare poveste pas cu pas”, afirmă aceasta.
Prețul biletelor la filmele rulate de către Happy Cinema au înregistrat o creștere de până în 8% în 2024.
“În 2024, pe primele locuri ca și număr de bilete vândute/încasări s-au aflat câteva producții românești, precum Buzz House, Moartea în vacanță, Tati part-time, dar și producția Marvel: Deadpool & Wolverine și producțiile animate: Intors pe dos 2 și Vaiana 2.

Continuăm să fim atenți la cerințele publicului și o să aducem spre vizionare, așa cum am mai făcut în trecut, conținut alternativ, ca de exemplu: documentare de artă, spectacole de balet și operă, concerte din genuri muzicale nișate, precum rock, kpop etc., festival de filme clasice și multe altele. Pentru 2025 nu estimăm creșteri de prețuri”, subliniază Ecaterina Mateescu.