Mercedes-Benz, afacerea cu autoturisme și vehicule comerciale ușoare, nu a reușit să se redreseze în primul trimestru al acestui an și a raportat o scădere generală de 7 procente, în intervalul ianuarie – martie. Pe segmentul de electrice, derapajul a fost chiar dublu și reprezintă un semnal de alarmă pentru constructorul german premium, în condițiile în care rivalii de la BMW cresc constant pe acest segment.
Mercedes-Benz a vândut în primul trimestrul din 2025 un volu, total de 529.200 de autoturisme și vehicule comerciale ușoare, ceea ce reprezintă o scădere de -7% raportat la performanța din anul precedent. Autoturismele și LCV-urile electrice au scăzut cu 10%, la un volum de 45.500 de unități.

16 aprilie - Maratonul de Educație Financiară
Defalcat, pe segmentul de autoturisme, Mercedes a vândut 446.300 unități, în scădere cu -4%, în timp ce vânzările de autoturisme complet electrice a reprezentat mai puțin de 10 procente, respectiv 40.700 unități, scăderea față de anul trecut fiind de 14%. Motorizările hibride (FHEV, MHEV și PHEV) au însumat 86.800 unități, fiind și acestea în scădere cu 4 procente față de perioada similară din 2024, cu mențiunea că PHEV-urile au crescut cu 8 procente.
Germania (45.300 unități) și China (152.800 unități) au fost piețele care au adus cele mai mari scăderi ale vânzărilor Mercedes, cu câte 10 procente în minus pentru fiecare, dar Europa în ansamblul ei nu a fost departe, având un declin de 7 procente pentru marca germană, cu un volum de 148.700 vehicule vândute. America de Nord a rămas singura piață majoră cu creștere (76.900 unități, +4%), aici SUA reprezentând cea mai consistentă parte (67.400 unități, +1%).
Restul piețelor lumii au însumat doar 20.900 de vehicule, având o creștere de 16%.
Segmentul de LCV-uri a avut o scădere și mai mare, de -21%, la 82.900 de vehicule, singura consolare fiind creșterea de 59% de pe segmentul electric, care are însă un volum mic deocamdată, cu 4.700 unități vândute.

Compania spune că modelele din segmentul Top-End, Mercedes-AMG și Clasa G, au înregistrat creșteri importante, +17% și, respectiv, +18%, dar volume mari s-au înregistrat și pentru E Class (+32%) sau GLC (+14%). De fapt, întreg segmentul Top End a încheiat trimestrul cu o scădere de -2%, având un volum de 65.100 unități, în timp ce segmentul de volum (Core) a vândut 263.400 unități (-2%), iar segmentul Entry a pierdut 9 procente, cu un volum de 117.800 unități.
„În primul trimestru al anului 2025, Mercedes-Benz a vândut 446.300 de mașini într-un mediu de piață dinamic. Rezultatele generale ale vânzărilor reflectă o imagine mixtă în întreaga lume, cu o dezvoltare pozitivă în America de Nord și alte piețe importante, în special în Coreea de Sud. Mercedes-AMG și Clasa G au oferit încă o dată o performanță puternică de vânzări, subliniind atractivitatea segmentului Top-End”, spune Mathias Geisen, responsabil de marketing și vânzări al Mercedes-Benz Group.