Decizie radicală la Stellantis pentru șeful Opel, Florian Huettl

Auto/Transporturi   
Decizie radicală la Stellantis pentru șeful Opel, Florian Huettl

Opel pare că și-a găsit, în sfârșit, liniștea la nivel de management, după ce, în primii cinci ani de la achiziția de către PSA (actuală Stellantis) a schimbat trei șefi. Florian Huettl  a primit al doilea mandat, până în 2028.

Compania fondată de Adam Opel și dezvoltată de nepotul său, Fritz von Opel, va fi condusă tot de un german în următorii trei ani, după ce board-ul director al companiei Opel Automobile GmbH a votat prelungirea contractului lui Florian Huettl pentru încă trei ani.

Urmărește-ne și pe Google News

Huettl, unul dintre cei mai tineri CEO din industria auto europeană, conduce marca Opel din 2022, după ce fostul director al mărcii, Uwe Hochgeschurtz, care a ocupat funcția pentru numai un an, a fost promovat ca director regional, pe toată Europa, al Stellantis.

Evenimente
VIDEO BYD a lansat Denza în Europa, cu „Ochiul lui Dumnezeu” CITEȘTE ȘI VIDEO BYD a lansat Denza în Europa, cu „Ochiul lui Dumnezeu”

Înaintea lui, marca a fost condusă de Michael Lohscheller timp de trei ani, iar plecarea acestuia a fost învăluită în mister, având în vedere că reușise după o jumătate de secol de pierderi, să genereze în sfârșit profit.

Florian Huettl este cel care a condus în ultimii ani procesul de electrificare a mărcii Opel, o marcă rămasă, practic, fără modele proprii, dar bazată pe platformele și tehnologiile Stellantis și pe propria uzină din Germania, de la sediul central din Russelsheim. De asemenea, Florian Huettl este și managerul Stellantis pentru Germania, ceea ce înseamnă că supervizează activitățile tuturor mărcilor grupului, atât cele franceze, Peugeot și Citroen, cât și cele italiene sau din SUA.

„În ultimii trei ani, de când este în fruntea Opel/Vauxhall, Florian Huettl a demonstrat că poate direcționa modelele mărcii tradiționale Opel spre viitor, chiar și în momente dificile. Este un expert recunoscut în industrie, cu abilități de leadership excepționale și experiență solidă în mediul internațional de piață. Suntem convinși că Florian va modela cu succes dezvoltarea viitoare a Opel, Vauxhall și a organizației Stellantis din Germania”, a declarat Xavier Chéreau, președintele Consiliului Director al Opel Automobile GmbH.

Primele estimări ale pierderilor Tesla: veniturile companiei lui Elon Musk s-au micșorat cu peste 2 miliarde de euro, profitul se subțiază cu sute de milioane de dolari CITEȘTE ȘI Primele estimări ale pierderilor Tesla: veniturile companiei lui Elon Musk s-au micșorat cu peste 2 miliarde de euro, profitul se subțiază cu sute de milioane de dolari

Opel este o companie cu tradiție în industria auto germană, fiind fondată încă din 1862, ca producător de mașini de cusut, apoi de biciclete. Din 1898 a început să producă primele mașini, iar în anii 20 ai secolului trecut a devenit primul constructor auto german cu o linie de asamblare în serie.

În perioada celui de-al Doilea Război Mondial, istoria mărcii a fost influențată, ca în multe alte cazuri, de contextul geopolitic. La finalul războiului, fabrica a fost demontată de sovietici și mutată în URSS, dar a fost reconstruită cu efortul angajaților.

Ulterior Opel a fost preluată de americani și introdusă în portofoliul General Motors. Succesul său major s-a scris atât cu modelele istorice Kadett sau Rekord, dar mai ales, în anii 80 - 90, cu Astra, Corsa ori Vectra. După 1999, Opel a început să genereze pierderi sistematice, care au acumulat, la momentul vânzării către PSA Peugeot Citroen, peste 20 de miliarde de dolari.

În 2018, Opel a raportat oficial primul an cu profit operațional după o pauză de aproape 20 de ani. Începând din 2021, Opel este parte a Stellantis, ca urmare a fuziunii dintre PSA și Fiat Chrysler.

viewscnt
Afla mai multe despre
opel
florian huettl
opel astra
opel rekord