Cifrele publicate de presa din China, pe baza declarațiilor financiare depuse de companii, arată că veniturile obținute sunt proporționale cu volumele vândute, dar sunt destule excepții generate de mărcile premium și de lux, mai ales cele din Europa, care au prețuri de tranzacționare foarte mari.
Cel mai vândut brand al Chinei, BYD, a fost în 2024 și marca cu cele mai mari venituri de pe piața chineză, după cum reiese din bilanțul provizoriu al companiei, analizat de Profit.ro.
![Toyota investește masiv în mașini electrice: o nouă companie deținută 100% în China și o uzină de baterii cu 14 miliarde dolari în SUA](http://i0.1616.ro/media/2/2621/33217/21926644/1/construction-work-at-toyota-north-carolina-5-1-1500x1123-1.jpg?width=151)
Cu venituri total de 420 miliarde de yuani, adică echivalentul a 56 de miliarde euro, compania care se extinde tot mai mult și care este de doi ani cel mai mare producător de mașini electrice și PHEV din lume a încasat cei mai mulți bani din vânzarea de autovehicule pe piața din China.
Întâmplător sau nu, prețul mediu cu care BYD a vândut mașinile sale este printre cele mai mici din piață, acesta fiind, probabil, unul dintre argumentele succesului mărcii. Cu 121.000 de yuani încasați pe vehicul (circa 16.000 de euro), BYD a vândut în total aproape 3,5 milioane de vehicule, în anul care tocmai s-a încheiat.
![EXCLUSIV ULTIMA ORĂ Revine taxa auto pentru mașini poluante. Ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene anunță: Impact destul de mare, sunt peste 8 milioane mijloace de transport](http://i0.1616.ro/media/2/2621/33217/21925435/1/bolos.jpg?width=151)
Pe locul al doilea nu s-a clasat principalul urmăritor al lui BYD pe piață, după volumele vândute, ci o marcă europenă premium. Este vorba despre Mercede-Benz, care a reușit să încaseze 308 miliarde yuani, adică aproximativ 41 de miliarde euro, dintr-un volum de mașini mai mic de trei ori decât cel realizat de BYD. Prețul mediu de vânzare al mașinilor Mercedes în China a fost de 58.000 de euro, iar numărul de vehicule s-a ridicat la 710.000 de unități.
Pe locul al treilea s-a clasat tot o marcă europeană, dar una de volum. Volkswagen, care este al doilea cel mai popular brand din China, prin intermediul a trei parteneriate diferite ale companiei, a vândut 2,1 milioane de vehicule, în China, anul trecut, ceea ce i-a adus 303 miliarde yuani, respectiv 40 de miliarde de euro, la un preț mediu de tranzacționare de 19.000 de euro, un preț redus în comparație cu cele pe care brandul le are în Europa.
![Să facem o înțelegere!”. Zelenski îi oferă lui Trump un parteneriat](http://i0.1616.ro/media/2/2621/35706/21927033/1/11d2e409dd55893fb59706c0605a31f4-1722328682-1024x683.jpg?width=151)
Celelalte două mărci premium ale Europei, BMW și Audi, au avut rezultate apropiate, cu 690.000 de vehicule vândute de BMW, adică 31 de miliarde euro, la un preț mediu de 45.000 de euro, respectiv, 660.000 de vehicule vândute și 26 de miliarde de euro venituri, la un preț mediu de 40.000 de euro, pentru Audi.
Tesla a avut rezultate ceva mai mici, deși prețul său de vânzare nu a fost deloc redus, 33.000 de euro, în medie, cu venituri total de 21 de miliarde euro.
![România, a cincea țară producătoare de mașini din Europa, ajunsă din urmă de mașinile importate din China](http://i0.1616.ro/media/2/2621/33217/21917392/1/ip1012062.jpg?width=151)
Dintre celelalte mărci chinezești, cele mai bune performanțe le-a înregistrat Aito, o marcă de lux a Chinei, care a înregistrat prețuri medii de 54.000 de euro, peste Audi și BMW, aproape cât Mercedes, veniturile sale ridicându-se la 20 de miliarde de euro, cu un volum vândut destul de mic, 385.500 vehicule.
Li Auto, un start-up chinezesc cu o popularitate care a surprins chiar și specialiștii, Geely, care au avut cel mai mic preț mediu de tranzacționare (12.000 de euro), Chery, Nio și Changan s-au numărat și ele printre mărcile cu cele mai mari venituri în 2024.
Dintre mărcile japoneze, care continuă să aibă destul succes pe piața chineză de automobile, cea mai bună performanță financiară a fost realizată de Toyota, care a vândut 1,5 milioane de mașini, la un preț destul de bun, peste cel al VW, 22.500 euro, preț mediu de tranzacționare, care a generat companiei venituri de 35 de miliarde de euro.
Honda a reușit să atingă performanțe de asemenea bun, dar la jumătate din cele obținute de rivalii de la Toyota.