Președintele Comitetului Întreprinderii din cadrul Ford Werke GmbH susține că injecția de capital făcută de Ford pentru principala uzină din Europa este utilă, dar atrage atenția că unitatea are nevoie de o îmbunătățire a situației financiare, în caz contrar riscând falimentul.
Ford și-a retras scrisoarea de confort emisă anterior pentru Ford Werke GmbH, uzina de automobile din Koln, Germania, odată cu anunțul privind acordarea unei finanțări de 4,4 miliarde euro, bani necesari „asigurării stabilității financiare” a acestei unități.

După cum a transmis compania, banii sunt destinați în primul rând finanțării datoriilor uzinei, însă președintele Comitetului Întreprinderii, Benjamin Gruschka, spune că riscul de insolvență există în continuare. Gruschka a declarat pentru Automobilwoche că „retragerea scrisorii de confort înseamnă că Ford Motor Company își retrage protecția în caz de insolvență a filialei sale germane de la compania-mamă”.
El avertizează despre faptul că este necesară o redresare a situației financiare a uzinei în care Ford a investit în ultimii ani circa două miliarde de euro pentru electrificarea liniilor de producție. „Acum este posibil, în principiu, ca filiala germană să intre în faliment în câțiva ani dacă situația nu se îmbunătățește”, spune Gruschka.

Există și un punct de vedere al IG Metall, federația sindicală care cuprinde și industria auto germană, care spune că retragerea scrisorii de confort este o metodă de presiune a Ford pentru Comitetul Întreprinderii, pentru a-l determina să accepte unele schimbări operaționale.
Publicația Automobilwoche scrie că datoriile Ford Werke se ridică la circa 9 miliarde de euro, după investițiile în uzină și în lansarea producției pentru cele două modele electrice, Explorer și Capri, iar viteza cu care se mișcă piața de vehicule electrice în Europa nu este în măsură să sugereze o îmbunătățire a situației, ci dimpotrivă. Uzina are nevoie de reduceri mari de costuri pentru a-și diminua datoriile.

În acest moment, planurile Ford în Europa nu includ mari modificări față de strategia stabilită în vremea când șef al business-ului era Martin Sander, plecat între timp la Volkswagen.
Asta înseamnă trecerea la propulsia electrică pe toată gama, cu cele două modele din Koln, plus Puma Gen-E la Craiova, simultan cu lansarea de motorizări electrice și pe gama de vehicule comerciale. Modelul Focus, produs la Saarlouis, va fi oprit în acest an, iar SUV-ul Kuga nu va mai fi înlocuit odată cu finalul vieții, în 2026. Nu este clar nici ce se va întâmpla cu Puma la finalul actualei generații cu combustie.
Singura schimbare anunțată ca reacție la evoluția neașteptată a pieței auto din Europa este introducerea unui nou SUV cu motorizare hibrid, în uzina din Valencia, dar numai în 2027.
Ford Werke GmbH cuprinde în principal activitățile uzinei, dar constructorul american include în contabilitatea acestei companii germane și vânzările de automobile din toată Europa.
Din acest motiv, toate pierderile generate de vânzările de mașini contribuie negativ la rezultatele Ford Werke GmbH.