Taxa pentru promovarea turistică a municipiului București în 2018 se va calcula la fel ca în anii trecuți, prin aplicarea cotei de 1% la venitul din cazare pentru fiecare zi de sejur a turistului, se arată în proiectul de hotărâre aprobat, marți, în ședința Consiliului General al Municipiului București (CGMB).
Taxa specială pentru promovarea turistică a municipiului București pentru anul 2018 se calculează prin aplicarea cotei de 1% la venitul din cazare pentru fiecare zi de sejur a turistului, valoare care nu include TVA, potrivit proiectului de hotărâre, scrie News.ro.
Prin instituirea taxei speciale se urmărește creșterea numărului de turiști în București, a duratei de ședere a turiștilor, a veniturilor obținute din turism și introducerea Capitalei pe harta destinațiilor de tip "city break” a UE.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Astfel, taxa se va încasa de către hotel, hotel-apartament, motel sau pensiune turistică odată cu luarea în evidență a persoanelor cazate și va fi depusă la bugetul local al sectorului în care își desfășoară activitatea până la data de 10, inclusiv, a lunii următoare celei în care s-a colectat această taxă.
De asemenea, potrivit proiectului de hotărâre, unitatea de cazare are obligația de a depune lunar o declarație-decont la Direcția de Impozite și Taxe Locale a sectorului în raza căreia este situată respectiva unitate, până la data de 10, inclusiv, a lunii următoare celei în care s-a colectat taxa.
Sumele încasate cu titlu de taxă specială vor fi evidențiate într-un cont distinct, potrivit proiectului.
În cazul în care depunerea declarațiilor-decont nu se va face la timp, unitatea va fi sancționată cu o amendă de la 70 de lei la 279 de lei, iar nedepunerea lor se pedepsește cu amendă de la 279 de lei la 696 de lei. Pentru persoanele juridice, amenda este cu 300 la sută mai mare.
Taxa specială de 1% pentru promovarea turistică a Bucureștiului se va folosi pentru susținerea de evenimente care pot genera creșterea numărului de turiști în Capitală, organizarea sau participarea la târguri și conferințe, realizarea de campanii publicitare, promovarea atracțiilor, evenimentelor și obiectivelor turistice din București prin intermediul centrelor de informare turistică, mediul online și social media, se mai arată în proiect.