Spațiul Privat Virtual - poți comunica mai ușor cu ANAF, dar trebuie verificat periodic

Spațiul Privat Virtual - poți comunica mai ușor cu ANAF, dar trebuie verificat periodic
Marius Oncu
Marius Oncu
scris 2 apr 2017

Spațiului Privat Virtual (SPV) este un serviciu pus la dispoziția persoanelor fizice de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Astfel, persoanele fizice pot alege să primească, prin intermediul acestui serviciu, acte administrative fiscale emise în formă electronică de Fisc, precum și alte documente. La rândul lor, contribuabilii pot transmite, prin intermediul SPV: declarațiile fiscale, contractele de cedare a folosinței bunurilor, precum și diverse cereri sau sesizări.

ANAF a anunțat că Spațiul Privat Virtual ar urma să fie disponibil în scurt timp și contribuabililor persoane juridice și entități fără personalitate juridică. Fiscul a anunțat din ianuarie extinderea serviciului către firme, însă în prezent se lucrează la aplicația care va fi utilizată de acestea pentru accesarea serviciului.

Urmărește-ne și pe Google News

Potrivit ANAF, Spațiul Privat Virtual este disponibil utilizatorilor 24 de ore din 24, fără ca aceștia să  mai fi nevoiți să se deplaseze la ghișee.
Contribuabilii care se înregistrează cu un cont în Spațiul Privat Virtual trebuie să fie, însă, atenți și să-l verifice periodic, întrucât toate actele fiscale transmise de ANAF unei persoane în acest mod sunt considerate ca fiind comunicate oficial în termen de 15 zile de la data transmiterii.

Serviciile oferite prin intermediul Spațiului privat virtual sunt:

  • depunerea declarațiilor fiscale (formular 200, 220, 230), fără a fi necesară printarea formularelor, deplasarea la sediul organului fiscal sau la oficiul poștal, achiziționarea timbrelor sau a unei semnături digitale calificate;
  • solicitarea și eliberarea adeverințelor de venit electronice care constituie documente originale în formă electronică;
  • solicitarea și eliberarea certificatelor de atestare fiscală electronice care constituie documente originale în forma electronică;
  • vizualizarea sumelor datorate în baza declarațiilor și încasărilor înregistrate, respectiv a deciziilor de impunere emise de ANAF. Tot aici pot fi găsite conturile de trezorerie unde se pot plăti aceste sume și se poate tipări Nota de plată către trezorerie;
  • confirmarea încasării sumelor plătite după înregistrarea în SPV, indiferent de modalitatea în care s-a făcut plata (ordin de plată, numerar la ghișeul Trezoreriei, mandat poștal la oficiile Poștei Romane, virament în contul tranzitoriu al MFP), precum și a compensărilor/ restituirilor făcute de ANAF;
  • primirea deciziilor de impunere emise de ANAF după data înregistrării în SPV, fără a mai fi necesară deplasarea la ghișeu sau la oficiul poștal;
  • verificarea sumelor aferente contribuțiilor de asigurări sociale declarate de către angajator.
Șeful ANAF s-a întâlnit cu șefii de direcții din agenție, pentru a verifica stadiul măsurilor de reducere a evaziunii CITEȘTE ȘI Șeful ANAF s-a întâlnit cu șefii de direcții din agenție, pentru a verifica stadiul măsurilor de reducere a evaziunii

Înregistrarea în Spațiul Privat Virtual se poate face accesând www.anaf.mfinante.gov.ro secțiunea Servicii Online - Serviciul Înregistrare/înrolare persoane fizice. Aprobarea contului de utilizator se realizează:

  • online, prin completarea unui număr de înregistrare a unei decizii emise de ANAF. (nu implică deplasare);
  • la ghișeu, ceea ce implică deplasarea la orice unitate fiscală (cu actul de identitate și cu numărul de înregistrare primit) pentru validarea înregistrării în cel mult 10 zile.
viewscnt
Afla mai multe despre
spatiul privat virtual
anaf
fisc