Guvernul promite că toate plățile aferente Declarației Unice vor fi efectuate online. Facilitatea este avansată ca urmând să fie valabilă începând cu anul viitor.
În urmă cu două săptămâni, Executivul a decis să extindă data limită de depunere a Declarației Unice de la 15 iulie, termenul inițial, până la 31 iulie. Inițiativa prelungirii a venit din partea Ministerului Finanțelor, în contextul în care site-ul ANAF și serviciul Spațiu Privat Virtual (SPV) funcționau cu întreruperi. De anul viitor, termenul limită de depunere a declarației va fi 15 martie.
De ce este important: Declarația Unică este cea mai importantă declarație care trebuie depusă de persoanele fizie. Până la jumătatea lunii iulie, au depus documentul circa 500.000 de persoane, din care peste 135.000 online. Declarația ar trebui depusă de aproximativ 1 milion de persoane.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Mai este important: Ministerul Finanțelor a schimbat semnificativ de anul acesta sistemul de declarare a veniturilor din activități independente, prin înlocuirea a șapte formulare cu Declarația Unică. Având în vedere că acesta este primul an în care este depusă Declarația Unică, era de așteptat să apară probleme. Întrucât interesul autorităților nu este să amendeze sute de mii de români, ci să încaseze impozite și contribuții de la aceștia, prelungirea termenului poate fi o soluție.
Premierul Viorica Dăncilă a anunțat, luni, că, din 2019, totul va fi online în ce privește modalitatea de plată în cazul persoanelor cu venituri independente, obligate să completeze declarația unică.
Măsura vine după ce doar anul acesta Declarația Unică mai poate fi transmisă Fiscului și pe hârtie, la ghișeu sau prin poștă, de la anul depunerea urmând să fie exclusiv online.
Persoanele care obțin venituri din România și din străinătate ca urmare a obținerii de venituri din activități independente, profesii libere, cedarea folosinței bunurilor (contracte de închiriere), venituri din activități agricole, venituri din investiții, venituri din jocuri de noroc pentru care persoanele fizice au obligații declarative, precum și pentru alte venituri au obligația completării și depunerii declarației pentru veniturile realizate în anul 2017, precum și pentru veniturile estimate a fi realizate în anul 2018.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Criza de angajați lasă turiștii fără masă pe litoral. Hotelierii le restituie banii încasați pe micul dejun, alții îi trimit să mănânce la veciniDeclarația poate fi completată în format electronic, utilizând programele informatice disponibile pe site-ul ANAF, sau în format hârtie, pe formularele puse la dispoziție de organele fiscale sau preluate de pe site-ul ANAF.
Persoanele care depun Declarația prin mijloace electronice beneficiază de o bonificație de 5% din impozitul pe venit net anual și contribuțiile CAS și CASS plătite integral până la 15 martie 2019. De asemenea, contribuabilii care achită integral, cu anticipație până la dată de 15 decembie 2018, impozitul pe venit estimat aferent anului 2018 și contribuțiile aferente CAS și CASS, beneficiază de o reducere de 5% din impozitul pe venit anual estimat datorat și contribuțiile aferente.
Site-ul ANAF și Spațiul Privat Virtual (SPV) a funcționat în luna iulie cu întreruperi. Problemele SPV ar fi putut fi generate de numărul mare de persoane care au încercat să depună Declarația Unică. Ministerul Finanțelor a transmis în ultimele luni mai multor sute de mii de români, prin poștă, o scrisoare personalizată, care conține informații ce permit înregistrarea în SPV de la orice dispozitiv conectat la internet.