Numărul firmelor înscrise în Spațiul Privat Virtual (SPV) crește în ritm alert, cu câteva zeci de mii pe lună, depășindu-l în 5 luni de peste două ori pe cel al persoanelor fizice înscrise, chiar dacă a fost lansat cu 3 ani mai târziu. Serviciul pentru firme este utilizat tot mai mult de contabili, fiecare folosind SPV al câtorva firme, după cum indică numărul mare de împuterniciți prezenți în statisticile ANAF. Pe de altă parte, numărul utilizatorilor care au renunțat la acest serviciu este foarte redus, de numai 573.
"Numărul total de utilizatori înscriși în SPV, în calitate de persoane juridice este de 17.391, utilizatori care reprezintă 179.835 de CUI-uri", potrivit datelor furnizate Profit.ro de către ANAF.
Evoluția pe luni a numărului de CIF-uri, înscrise de la data lansării serviciului. CIF-uri înrolate pe luni
Luna | Total |
iunie | 47.208 |
iulie | 44.566 |
august | 32.538 |
septembrie | 25.991 |
octombrie | 26.950 |
1-2 noiembrie | 2.582 |
Total CIF-uri la 2 noiembrie | 179.835 |
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Numărul total de utilizatori înscriși în SPV, în calitate de persoane fizice
An | Număr total de utilizatori, evoluție pe ani |
2014 | 7.416 |
2015 | 35.789 |
2016 | 60.217 |
2017 | 89.624 |
Potrivit datelor ANAF de la începutul lunii decembrie, numărul total de utilizatori înscriși se situează la 287.520, din care aproape 157.000 prin împuterniciți.
Cum sunt reprezentați utilizatorii:
- reprezentare in nume propriu 85.181
- reprezentant desemnat 16.326
- împuternicit 156.940
- reprezentant legal 30.081
Până în prezent, ANAF a aprobat 9.296 de cereri pentru persoane având una sau mai multe calități de reprezentare.
CITEȘTE ȘI Vrei sa primești în 3 zile decizia să scoți bani din contul de TVA? Fiscul îți recomandă să fii înregistrat în SPVDocumente care pot fi comunicate prin SPV în cazul persoanelor juridice sau entităților fără personalitate juridică
A. Documente emise de Ministerul Finanțelor-ANAF și comunicate persoanelor juridice sau entităților fără personalitate juridică
a) Automat
1. Decizii de impunere din oficiu
2. Documente emise prin sistemul informatic Phoenix, respectiv:
2.1 Acte administrative fiscale emise de organele de inspecție fiscală: decizie privind modificarea bazei de impozitare ca urmare a inspecției fiscale, decizie privind nemodificarea bazei de impozitare ca urmare a inspecției fiscale, decizie de impunere provizorie privind obligațiile fiscale principale, decizie de impunere privind obligațiile fiscale principale aferente diferențelor bazelor de impozitare stabilite în cadrul inspecției fiscale la persoane juridice
2.2. Alte acte emise de organele de inspecție fiscală: aviz de inspecție fiscală, decizia de suspendare a inspecției fiscale, comunicarea reluării inspecției fiscale, decizie de reverificare, etc.
3. Decizii referitoare la obligațiile de plată accesorii
4. Acte de executare
5. Alte acte emise de organele fiscale în executarea legii, cum ar fi: invitație, notificare, înștiințare, etc.
b) La cererea persoanei juridice sau entității fără personalitate juridică
1. „Situația obligațiilor fiscale de plată la data de ...”
2. „Certificatul de atestare fiscală”
3. „Certificatul de cazier fiscal”
4. „Opinie privind aplicarea legislației fiscale”
5. „Răspunsul la sesizări, petiții, reclamații, cereri de audiență”
6. „Adeverință prin care se atestă restituirea/nerestituirea taxei speciale pentru autoturisme și autovehicule/taxei pe poluare pentru autovehicule/taxei pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule sau a valorii reziduale a timbrului”.
7. „Istoricul acțiunilor și Registrul documentelor electronice comunicate prin «Spațiul privat virtual»”
8. Documentul de soluționare a cererii de ajutor de stat.
B. Documente emise de persoana juridică sau entitatea fără personalitate juridică și comunicate Ministerului Finanțelor/ANAF
1. Declarații fiscale
2. Cerere privind „Situația obligațiilor fiscale de plată la data de ....”
3. Cerere de eliberare a certificatului de atestare fiscală
4. Cerere de eliberare a certificatului de cazier fiscal
5. Cerere de solicitare a unei opinii privind aplicarea legislației fiscale
6. Sesizare, petiție, reclamație
7. Cerere de audiență
8. Cerere de eliberare a unei adeverințe prin care se atestă restituirea/nerestituirea taxei speciale pentru autoturisme și autovehicule/taxei pe poluare pentru autovehicule/taxei pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule sau a valorii reziduale a timbrului
9. Cerere privind „Istoricul acțiunilor și Registrul documentelor electronice comunicate prin «Spațiul privat virtual»”
10. Solicitare de informații publice
11. Cerere de acordare a unui ajutor de stat
Categoriile de informații publice comunicate prin serviciul «Buletinul informativ»
1. Calendarul obligațiilor fiscale
2. Noutăți legislative
3. Campanii derulate
4. Ghiduri fiscale
5. Comunicate de presă
6. Anunțuri privind actele administrativ fiscale
7. Anunțuri de valorificare de bunuri din proprietatea privată a statului prin licitație,
8. Anunțuri de valorificare a bunurilor sechestrate prin licitație, vânzare directă etc.
9. Anunțuri de achiziții bunuri și servicii
10. Anunțuri de angajare
11 .Anunțuri de interes general