Ministerul Finanțelor reorganizează alte trei instituții din subordine, dar fără schimbări majore

Ministerul Finanțelor reorganizează alte trei instituții din subordine, dar fără schimbări majore
Marius Oncu
Marius Oncu
scris 5 iun 2024

Ministerul Finanțelor a pregătit două proiecte pentru reorganizarea Oficiului Național de Prevenire și Combatere a Spălării Banilor (ONPCSB) și a Autorității pentru Supravegherea Publică a Activității de Audit Statutar (ASPAAS), două instituții mai mici din subordinea ministerului. Modificările propuse sunt de amploare redusă, numărul maxim de posturi urmând să rămână la fel pentru ambele, la 160 pentru ONPCSB și la 25 pentru ASPAAS. Un al treilea proiect vizează reorganizarea Oficiului Național pentru Jocuri de Noroc (ONJN), unde numărul de posturi crește de la 201 la 211.

(UPDATE Articolul a fost actualizat pentru a include și informații privind reorganizarea ONJN)

Urmărește-ne și pe Google News

Cele mai mari instituții din subordinea Finanțelor sunt ANAF cu circa 20.000 de angajați și Autoritatea Vamală Română, cu aproximativ 3.000. Pentru ANAF, reorganizarea a fost aprobată, în timp ce pentru Vamă a fost pusă recent în dezbatere publică.

Evenimente
7 octombrie - Eveniment Profit Energy.forum
15 octombrie - Eveniment Profit Health.forum
31 octombrie - Maratonul de Educație Financiară
5 noiembrie - Gala Profit – Povești cu Profit... Made in Romania

Reorganizarea propusă acum este cea care trebuie derulată obligatoriu până la finalul lunii iunie și presupune o pondere mai redusă a posturilor de conducereși desființarea funcției de șef birou.

Reorganizarea ONAC - crește cu 25 numărul de posturi, apar noi structuri, cum sunt compartimentele Juridic și Comunicare, se schimbă numele unor direcții CITEȘTE ȘI Reorganizarea ONAC - crește cu 25 numărul de posturi, apar noi structuri, cum sunt compartimentele Juridic și Comunicare, se schimbă numele unor direcții

Reorganizarea Oficiului Național de Prevenire și Combatere a Spălării Banilor

  • Numărul maxim de posturi rămâne același, 160
  • precizare că, prin ordin al președintelui Oficiului, cu încadrarea în numărul maxim de posturi  aprobat, se pot organiza, în cadrul direcțiilor generale și direcțiilor, servicii și compartimente și se pot aproba atribuțiile acestora.
  • se desființează Direcția juridică, metodologie și relația cu Parlamentul și Direcția economică, financiară și administrativă și se înființează Serviciul juridic și Serviciul economic, financiar și administrativ. Pentru a nu fi afectată capacitatea juridică și economică a instituției, prin desființarea celor două direcții, noua structură organizatorică prevede înființarea Direcției generale cooperare și servicii interne, în scopul coordonării unitare a structurilor ce susțin activitatea operațională a Oficiului.
Aparatul bugetar a crescut cu peste 3.000 de posturi. În ultimii zece ani, schema de personal a statului a devenit mai mare cu circa 113.000 de posturi ocupate CITEȘTE ȘI Aparatul bugetar a crescut cu peste 3.000 de posturi. În ultimii zece ani, schema de personal a statului a devenit mai mare cu circa 113.000 de posturi ocupate

Reorganizarea Autorității pentru Supravegherea Publică a Activității de Audit Statutar

ASPAAS va proceda la reorganizarea institutiei și la modificarea organigramei, în sensul desființării Biroului reglementare, autorizare, înregistrare și formare continua BRAIFC si transformarea acestuia într-un comartiment ce va fi preluat în cadrul Serviciului investigații, asigurarea calității și inspecții (SIACI) și redenumirea acestuia în Serviciul autorizare, reglementare, investigații și inspecții (SARII).

În urma reorganizarii, structura organizatorică a ASPAAS va fi următoarea:

  • numărul maxim de posturi rămâne la 25
  • funcția de Președinte - se menține,
  • funcția de Director - se menține,
  • Serviciul Investigații, asigurarea calității și inspecții (SIACI) - se va redenumi Serviciul de autorizare, reglementare, inspecții și investigații (SARII),
  • Biroul reglementare, autorizare, înregistrarea și formare continuă (BRAIFC) se va transforma în compartiment și va fi preluat de Serviciul de autorizare, reglementare, inspecții și investigații (SARII).
  • Compartimentul financiar-contabil, resurse umane și administrativ - se menține.

Reorganizarea Oficiului Național pentru Jocuri de Noroc

  • numărul maxim de posturi ONJN crește de la 201 la 211, cele zece în plus fiind posturi finanțate integral din venituri înregistrate de instituție.
  • raportat la dispozițiile art. XVII alin. (5) lit. n) din Legea nr. 296/2023, cu modificările și completările ulterioare, în ședința din data de 16 februarie 2024, Guvernul României a aprobat prin Memorandum exceptarea de la desființare a posturilor vacante de la nivelul Oficiului Național pentru Jocuri de Noroc.
  • Se propune reorganizarea a două direcții generale din actuala structură organizatorică, respectiv a Direcției generale de supraveghere și control și a Direcției generale de informatizare și monitorizare jocuri de noroc. În acest sens, se înființează Direcția generală de control, monitorizare, prevenirea și combaterea spălării banilor, prin comasarea activităților de control, supraveghere și monitorizare. Direcția generală de control, monitorizare, prevenirea și combaterea spălării banilor va exercita și activitățile date în competența Oficiului Național pentru Jocuri de Noroc și va avea în subordine structuri teritoriale, organizate la nivel de serviciu prin ordin al președintelui.
  • serviciul Informatizare din cadrul Direcției generale de informatizare și monitorizare jocuri de noroc se reorganizează la nivel de compartiment, respectiv Compartiment Informatizare, în subordinea președintelui Oficiului.
  • Direcția Generală de Autorizare Jocuri de Noroc se reorganizează la nivel de direcție, respectiv Direcția de Licențiere și Autorizare Jocuri de Noroc, în subordinea președintelui Oficiului. Direcția de Licențiere și Autorizare Jocuri de Noroc este structura care va avea ca atribuții principale analizarea sub aspectul conținutului legal obligatoriu a documentațiilor depuse în vederea licențierii și autorizării organizării și exploatării jocurilor de noroc și a activităților conexe, emiterea și avizarea documentelor/actelor administrative prevăzute de legislația în vigoare, întocmirea și prezentarea notelor care conțin propuneri în vederea modului de soluționare a documentațiilor înaintate Comitetului de supraveghere, asigurarea activității de secretariat a Comitetului de supraveghere.
  • pentru implementarea măsurilor de securitate și organizarea activității de protecție a informațiilor clasificate se înființează Compartimentul Informații Clasificate în subordinea președintelui Oficiului.
  • totodată, se înființează Cabinetul vicepreședintelui în subordinea vicepreședintelui Oficiului Național pentru Jocuri de Noroc, cu respectarea dispozițiilor Legii nr. 296/2023, cu modificările și completările ulterioare.
  • în cadrul structurii organizatorice, prin ordin al președintelui Oficiului Național pentru Jocuri de Noroc, raportat la nevoile instituționale și structura de personal, dar cu încadrarea în numărul maxim de posturi aprobat și respectarea organigramei-cadru, se pot înființa, după caz, servicii și alte compartimente funcționale.
viewscnt
Afla mai multe despre
ministerul finantelor
reorganizare
oficiul național de prevenire și combatere a spălării banilor
onpcsb
autoritatea pentru supravegherea publică a activității de audit statutar
aspaas