IBM și SIMAVI sunt interesate să implementeze noul portal al ANAF. Proiectul, un proiect complex care presupune și introducerea de noi servicii pentru utilizatori, ar putea avea un cost în jurul a 1,2 milioane de euro

IBM și SIMAVI sunt interesate să implementeze noul portal al ANAF. Proiectul, un proiect complex care presupune și introducerea de noi servicii pentru utilizatori, ar putea avea un cost în jurul a 1,2 milioane de euro
scris 10 mai 2022

IBM România și Software Imagination & Vision (SIMAVI) au transmis propuneri, într-un proces de consultare derulat de către Ministerul Finanțelor, pentru implementarea unui nou portal al ANAF, care ar urma să introducă și servicii noi pentru utilizatori, printre care aplicația pentru dispozitive mobile, Android și iOS, dar și servicii electronice noi în cadrul SPV. O ofertă de preț primită de Finanțe se situează la circa 1,2 milioane de euro. Profit.ro a scris la finele lunii martie despre noul portal pregătit pentru ANAF.

Propunerea indicativă de preț primită de Finanțe reprezintă un reper, dar nu înseamnă că prețul la care va fi licitat proiectul va fi neapărat la acest nivel.

Urmărește-ne și pe Google News

În această etapă, de consultare a pieței, de Ministerul Finanțelor a contactat 20 de companii care ar fi putut participa la discuții, dar IBM și SIMAVI sunt singurele catre aiu răspuns și au trimis observații, unele dintre acestea urmând să fie preluatre de către minister la întocmirea caietului de sarcini.

VIDEO PROFIT NEWS TV Bogdan Maioreanu, analist eToro: Deprecierea acțiunilor la companiile din zona tehnologică poate reprezenta o oportunitate pentru investitori CITEȘTE ȘI VIDEO PROFIT NEWS TV Bogdan Maioreanu, analist eToro: Deprecierea acțiunilor la companiile din zona tehnologică poate reprezenta o oportunitate pentru investitori

SIMAVI este o companie înființată în 2019, în urma procesului de divizare al SIVECO Romania SA, prin desprinderea departamentului de dezvoltare. Compania a preluat toate activitățile de dezvoltare software în domeniile: învățământ, sănătate, vamă, nuclear, afaceri, sistem bancar, utilități, producție.

Consultarea derulată de Ministerul Finanțelor a vizat:

  • obținerea de informații / recomandări cât mai relevante cu privire la potențialele soluții tehnice optime din punct de vedere tehnic (tehnologii/licențe) pentru completarea caietului de sarcini în vederea inițierii procedurii de achiziție, în acest sens au fost solicitate propuneri concrete și argumentate de la participanții la consultare;
  • obținerea de informații referitoare la valoarea estimată a achiziției (incluzând detalii referitoare la prețurile echipamentelor, licențelor, serviciilor de instruire, estimarea efortului mediu (exprimat în zile-om) pentru fiecare

Până la termenul limită au fost primite propuneri din partea a 2 operatori economici, respectiv:

  • IBM Romania;
  • Software Imagination & Vision.
Numărul angajaților la stat a urcat cu aproape 2.300 în martie, respectând media lunară a Guvernului Ciucă, și a depășit borna din decembrie 2010, anul tăierilor de salarii din acordul cu FMI CITEȘTE ȘI Numărul angajaților la stat a urcat cu aproape 2.300 în martie, respectând media lunară a Guvernului Ciucă, și a depășit borna din decembrie 2010, anul tăierilor de salarii din acordul cu FMI

Ministerul a primit o singură ofertă indicativă de preț, adică la cât consideră compania respectivă că ar trebui să se situeze prețul în cadrul licitației. Instituția poate să țină cont de această ofertă atunci când stabilește prețul

Astfel, din propunerea primită, 630.000 euro reprezintă costurile estimate cu serviciile pentru portal și serverul de aplicație, iar 550.000 euro ar fi costuri estimate pentru licențele aferente. Astfel valoarea totală a propunerii indicative de preț este de 1.180.000 euro, echivalentul a 5.900.000 Lei.

Portalul ANAF

Pe lângă portal, va fi lansată și aplicația pentru dispozitive mobile, Android și iOS, iar următoarele servicii electronice ar urma să fie implemente în cadrul SPV: emitere soluții fiscale individuale anticipate (SFIA), emitere acorduri de preț în avans, soluționarea contestațiilor depuse împotriva actelor administrative fiscale, medierea, servicii electronice aferente integrării e-factura, modernizarea serviciului de interogare registre, implementarea în cadrul noului SPV a conceptului de „dosar electronic”, serviciu de notificări SPV, extinderea sistemului de plăți electronice cu alte tipuri de plăți, extinderea sistemului de profiluri și de roluri utilizate în cadrul SPV - cum ar fi rolul de  administrator de cont SPV, integrarea în noul SPV a unor modalități noi de interacțiune cu funcționarii ANAF - mesagerie SPV, tele și video-conferință.

Este pregătită și o aplicație extranet pentru comunicarea instituțiilor terțe cu contribuabilii prin SPV. Toate aceste modificări sunt acum la stadiul de proiect pentru care autoritățile au întocmit documentația inițială și pregătesc lansarea procedurilor de contractare de servicii.

Mai multe detalii despre portalul ANAF, inclusiv poze, sunt disponibile aici.

viewscnt
Afla mai multe despre
anaf
ministerul finantelor
portal
site
spv
contribuabili
ibm
simavi