Ministerul Finanțelor va analiza diverse variante posibile în ce privește sistemul eFactură, după ce marile companii au solicitat prorogarea cu șase luni a aplicării obligativității eFactură în realația B2G (businesst to government), intrată în vigoare de la 1 iulie. Marile companii afirmă cu nu fac față implementării în același timp a sistemelor eFactură, eTransport și SAF-T. În timp ce departamentele IT și financiar ale companiilor fac față cu greu implementării acestor trei programe în același timp, autoritățile întâmpină, de asemenea, dificultăți, fiind semnalate până acum probleme de către utilizatori.
Contactat de Profit.ro, ministrul Finanțelor, Adrian Câciu, a declarat că a solicitat departamentelor tehnice responsabile de implementarea eFactură să înainteze propuneri și soluții privind problemele semnalate de companii. Nu este clar dacă opțiunile pe care le vor identifica cei de la Finanțe vor include prorogarea, așa cum au cerut companiile, sau dacă aceasta va fi pe 6 luni sau pe un termen mai scurt.
Problema pentru companii este suprapunerea celor trei proiecte majore.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Astfel, de la finalul lunii iulie devine obligatorie raportarea SAF-T pentru marii contribuabili, eTransport, pentru monitorizarea transporturilor de bunuri cu risc fiscal, a devenit obligatoriu de la 1 iulie, dar sancțiunile au fost amânate, iar în cazul eFactură (sistem electronic de emitere a facturilor prin intermediul serverelor ANAF), de la 1 iulie este obligatorie în relația business to business pentru bunuri cu risc fiscal, dar și pentru emitere de facturi către instituții publice (B2G - business to government).
"Cele trei programe, SAF-T, eFactura și eTransport, au venit în același timp. În companii, sunt aceleași departamente financiare și de IT care lucrează la aceste trei programe, iar companiile sunt în imposibilitatea de a face față practic cerințelor care vin din actualizarea unor astfel de sisteme. La eFactură am solicitat prorogare, pentru că a intrat deja în vigoare. Aici nu mai e vorba de amenzi și penalități, pentru că în zona de B2G, în măsura în care nu ți-ai înregistrat factura în platforma eFactura, dacă emiți factura la spitale sau instituții publice, tu nu mai încasezi banii. Neavând posibilitatea să îți ajustezi sistemul pe noua platformă, trimiți factura prin mijloace electronice, dar nu pe acea platformă, iar spitalele și alte instituții publice nu îți vor mai da banii", a declarat pentru Profit.ro Daniel Anghel, președinte al Coaliției pentru Dezvoltarea României.
CDR reunește reprezentanți ai investitorilor români și străini în România și este condusă de un Consiliu Director format din președinții și vicepreședinții a opt asociații de business: Asociația Oamenilor de Afaceri din România (AOAR), Camera de Comerț Americană în România (AmCham), Camera de Comerț Franceză în România (CCIFER), Camera de Comerț și Industrie Româno-Germană (AHK), Confederația Patronală CONCORDIA, Consiliul Național al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România (CNIPMMR), Consiliul Investitorilor Străini (FIC) și Romanian Business Leaders (RBL). Coordonarea Coaliției este asigurată prin rotație de către unul din membrii Consiliului Director, pentru o perioadă de șase luni.