ANAF va fi reorganizată, urmând ca Direcția Generală a Vămilor, în prezent o direcție a Fiscului, să treacă direct în subordinea Ministerului Finanțelor, cu numele de Autoritatea Vamală Română, prevede un proiect de ordonanță de Guvern aflat în posesia Profit.ro. Personalul actual va fi preluat în noua structură. Potrivit documentului Ministerului Finanțelor, întreaga operațiune ar trebui să se desfășoare fără să fie necesară creșterea numărului de posturi. Direcția Generală a Vămilor a fost înființată în 2013, preluând activitatea Autorității Naționale a Vămilor. Prin reorganizarea promovată acum de Finanțe se revine, în mare, la situația de atunci.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
UPDATE ora 10.12 - Ministerul Finanțelor confirmă informațiile postând pe site-ul propriu proiectul de ordonanță și transmițând și un comunicat prin care anunță înființarea Autorității Vamale Române.
Ministrul Finanțelor, Eugen Teodorovici, a anunțat că va pregăti un act normativ la nivel de Guvern pentru transferul contribuabililor mijlocii de la regionalele ANAF la administrațiile fiscale județene și pentru separarea Direcției Generale a Vămilor de ANAF ca structură aflată direct în coordonarea Ministerului Finanțelor. O lege adoptată în Parlament și care introducea aceste modificări a fost declarată neconstituțională de Curtea Constituțională, însă doar din rațiuni de procedură. Decizia era anticipată de oficialii din Ministerul Finanțelor.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Autoritatea Vamală Română va fi organ de specialitate al administrației publice centrale în domeniul vamal, instituție publică cu personalitate juridică, finanțată de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Finanțelor.
Noua structură preia atribuțiile, activitatea, posturile și personalul structurilor vamale din cadrul ANAF și a unităților subordonate acesteia, respectiv Direcția Generală a Vămilor din cadrul aparatului propriu al ANAF, direcțiile regionale vamale și birourile vamale de interior și de frontieră din cadrul direcțiilor generale regionale ale finanțelor publice.
- Atribuțiile privind verificarea respectarii conditiilor de preautorizare a antrepozitarilor autorizați revine structurii specializate din cadrul Autorității Vamale Romane.
- Atribuțiile privind autorizarea operatorilor economici care desfășoară activități în domeniul produselor accizabile revine Comisiilor de autorizare constituite la nivelul ANAF- DGRFP.
- Atribuțiile privind verificarea respectarii conditiilor de postautorizare a antrepozitarilor autorizați revine structurii specializate din cadrul ANAF- DGAF.
- Atribuțiile privind constituirea, gestionarea si executarea garantiilor depuse de operatorii economici care desfășoară activitate in domeniul produselor accizabile revin structurilor specializate din cadrul ANAF- DGRFP.
- Atribuțiile privind suspendarea autorizatiilor pentru neplata accizelor revin structurilor specializate din cadrul ANAF- DGRFP.
Autoritatea Vamală Română va fi condusă de un președinte, cu rang de secretar de stat, numit prin decizie a prim-ministrului, la propunerea ministrului finantelor publice.
Serviciile de specialitate în domeniul tehnologiei informației și comunicațiilor vor fi asigurate, cu titlu gratuit, de către Ministerul Finanțelor prin Centrul Național pentru Informații Financiare.
Organizarea, atribuțiile, modul de funcționare, numărul de posturi al Autorității Vamale Române, inclusiv cele ale structurilor aflate în subordine, precum și alte aspecte determinate de aplicarea măsurilor de reorganizare prevăzute de prezenta ordonanță se reglementează prin hotărâre a Guvernului în termen de 45 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe.
Totodată, la nivelul ANAF va fi redus numărul de vicepreședinți de la 4 la 2 și vor fi redefinite atribuțiile acestora.