DOCUMENT Modificare a Codului Muncii pentru decontarea șomajului tehnic de la buget, în cazul stării de urgență. Procedura stabilită

DOCUMENT Modificare a Codului Muncii pentru decontarea șomajului tehnic de la buget, în cazul stării de urgență. Procedura stabilită
scris 3 apr 2020

Camera Deputaților, în calitate de for decizional al Parlamentului, a adoptat un proiect de lege pentru modificarea Codului Muncii în sensul ca, pe toată durata menţinerii unei stări de asediu sau stări de urgenţă, în cazul suspendării temporare sau reducerii activităţii unei firme, salariaţii afectaţi, cu contractul individual de muncă suspendat, să beneficieze de o indemnizaţie, plătită din bugetul asigurărilor de şomaj, în cuantum de 75% din salariul de bază corespunzător locului de muncă ocupat.

Astfel, în cazul suspendării temporare a activităţii şi/sau a reducerii acesteia ca urmare a decretării stării de asediu sau stării de urgenţă potrivit art.93 alin.(1) din Constituţia României, republicată, salariaţii afectaţi de activitatea redusă sau întreruptă, care au contractul individual de muncă suspendat, beneficiază de o indemnizaţie plătită din bugetul asigurărilor pentru şomaj, în cuantum de 75% din salariul de bază corespunzător locului de muncă ocupat, dar nu mai mult de 75% din câştigul salarial mediu brut utilizat la fundamentarea bugetului asigurărilor sociale de stat în vigoare, pe toată durata menţinerii stării de asediu sau stării de urgenţă, după caz. 

Urmărește-ne și pe Google News

Perioada pentru care salariaţii ale căror contracte individuale de muncă sunt suspendate constituie stagiu de cotizare fără plata contribuţiei în sistemul de asigurări sociale de sănătate. Pentru stabilirea şi calculul indemnizaţiilor de asigurări sociale de sănătate se utilizează salariul de bază minim brut pe ţară garantat în plată.

Guvern: Părinții vor fi plătiți să stea acasă cu copiii și pe perioada vacanței școlare de Paște CITEȘTE ȘI Guvern: Părinții vor fi plătiți să stea acasă cu copiii și pe perioada vacanței școlare de Paște

În vederea acordării sumelor necesare plăţii indemnizaţiei menționate, angajatorii depun, prin poşta electronică, la agenţiile pentru ocuparea forţei de muncă judeţene, precum şi a municipiului Bucureşti, în raza cărora îşi au sediul social, o cerere semnată şi datată de reprezentantul legal însoţită de o declaraţie pe propria răspundere şi de lista persoanelor care urmează să beneficieze de această indemnizaţie, asumată de reprezentantul legal al angajatorului.

Plata din bugetul asigurărilor pentru şomaj a indemnizaţiilor va fi efectuată în cel mult 15 zile de la depunerea documentelor, iar plata indemnizaţiei către salariat va avea loc în termen de maximum 3 zile lucrătoare de la primirea de către angajator a acestor sume.

DOCUMENT ANAF nu va verifica o perioadă, în contextul pandemiei de Coronavirus, sumele redirecționate din impozit către entități nonprofit/unități de cult CITEȘTE ȘI DOCUMENT ANAF nu va verifica o perioadă, în contextul pandemiei de Coronavirus, sumele redirecționate din impozit către entități nonprofit/unități de cult

Toate aceste modificări au fost votate atât de PSD, cât și de PNL, în timp ce deputații USR s-au abținut, în general, sau au votat împotriva proiectului. Prin urmare, proiectul a fost adoptat cu 303 de voturi pentru, 1 vot contra și 23 abțineri.

PREVEDERILE ADOPTATE DE PARLAMENT POT FI CONSULTATE AICI

Pentru a intra în vigoare, acestea mai trebuie promulgate de șeful statului.

 

viewscnt
Afla mai multe despre
somaj
tehnic
codul muncii
parlament
75%
buget
decontare
procedura