Președintele Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), Lucian Ovidiu Heiuș, a afirmat că evazioniștii au găsit o nișă – comerțul electronic, precizând că ei aduc produse, le vând, iar ceea ce se plătește ramburs este "la negru". El a precizat că firmele de curierat vor pune la dispoziția Fiscului o bază de date cu aceste livrări care se fac cu plata ramburs.
Lucian Ovidiu Heiuș a fost întrebat când va fi gata chestionarul pentru curierii care aduc pachetele achitate ramburs, scrie News.ro.
“Comerțul în România și-a modificat modul în care se desfășoară. Tot mai multă lume cumpără în sistemul online. Fiecare dintre noi am cumpărat cel puțin o dată de pe net, să folosim așa, o expresie clasică. În analizele de risc pe care le fac colegii noștri de la Inspecția Fiscală, am constatat că, din păcate, de multe ori un expeditor livrează foarte multe produse și culmea, când căutăm acel expeditor, constatăm că nu există sau există dar nu declară aproape nimic. Și atunci ne-am dat seama că există o nișă pe care au găsit-o evazioniștii, acest comerț electronic. Aduc produse, le vând în sistem online, ceea ce se plătește cu cardul sau prin bancă și îl înregistrează, ceea ce plătește ramburs, este la negru”, a explicat președintele ANAF.
El a precizat că singura modalitate pentru identificarea acestor persoane este ca firmele de curierat să pună la dispoziția Fiscului o bază de date cu aceste livrări care se fac cu plata ramburs.
“Cum poți tu ca ANAF să-i identifici pe acești oameni, să îi oprești decât având acces la niște informații? Singura variantă este doar prin această declarație care urmează să fie adoptată prin ordin al președintelui ANAF prin care firmele de curierat să pună la dispoziția Fiscului o bază de date cu aceste livrări care se fac cu plata ramburs. Și ne va ajuta foarte clar în analiza pe care o facem. Când dintr-o societate pleacă foarte multe produse, dacă acesta nu declară nimic, clar te-ai dus a doua zi acolo”, a menționat Lucian Ovidiu Heiuș.
El a precizat că dorește ca acest ordin să fie emis cât mai repede, dar nu a avansat o perioadă de timp.
“Ca să emit ordin trebuie să creăm un program informatic. Trebuie să gândim un formular și mi l-aș dori să fie un formular inteligent, adică cumva să nu îl scrii de mână, să îl scanezi, să-l pui în Spațiul Privat Virtual și după aceea să emitem ordinul. Sper că ordinul să fie emis foarte repede pentru că fenomenul acesta se întâmplă în continuare. Dacă îmi cereți să spun 30 de zile, 45 de zile, nu aș vrea să arunc o asemenea cifră pentru că nu este corect. Dar într-un timp foarte scurt vom emite acest ordin de președinte ANAF, mergând în același timp cu cei de la CNIF ca să ne facă programul și să găsim și varianta unui formular inteligent care să fie cât mai ușor și cât mai facil de completat pentru că, de fapt, aceste firme de curierat ne ajută și dacă eI ne ajută este normal ca și noi să încercăm să le oferim o variantă care să fie cât mai simplă de folosit”, a mai transmis președintele ANAF.