Firmele considerate că au mărit semnificativ prețurile în perioada crizei sanitare (starea de urgență și starea de alertă) la produse, printre care materiale sanitare, alimente sau produse de igienă, sunt deja monitorizate și verificate de ANAF, scopul fiind acela de a evalua dacă obligațiile fiscale au fost respectate pe lanțul de tranzacționare, relevă un document analizat de Profit.ro. Verificări sunt derulate anul acesta, dar vor fi declanșate și anul următor.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
De creșterea puternică a unor prețuri în ultimele luni au încercat să profite și firme cu un comportament fiscal neadecvat, consideră ANAF.
"În perioada stării de urgență a fost inițiată monitorizarea și verificarea contribuabililor care comercializează astfel de produse, scopul principal al acțiunii fiind identificarea comercianților care au realizat un salt semnificativ de preț și evaluarea modului în care aceștia și-au îndeplinit obligațiile fiscale pe tot lanțul tranzacțional, la finalul unei perioade fiscale", indică documentul.
ANAF a inițiat în ultima perioadă și analize de risc la firmele care au derulat comerț cu materiale sanitare, iar campania de verificări va folosi și rezultatele acestor analize.
În controale este implicată și Antifrauda.