Grupul Volkswagen va întrerupe producția la două fabrici germane la începutul lunii martie pentru câteva zile fiind afectat de întreruperea aprovizionării de la furnizorii ucraineni din cauza invaziei ruse, potrivit unui purtător de cuvânt citat vineri de presa germană.
Producția va fi întreruptă în perioada 1 - 4 martie la Zwickau și din 2 până în 4 martie la Dresda iar angajații vor lucra cu normă redusă, potrivit acestui purtător de cuvânt, care menționează în special lipsa anumitor cabluri, citează AFP, potrivit HotNews.
Zwickau, cu aproape 10.000 de angajați, este cea mai mare fabrică de mașini electrice a grupului, în special producând modele din importanta gamă „ID”. În Dresda, cei aproximativ 400 de angajați ai „fabricii de sticlă” deschisă pentru tururi ghidate produc și vehicule electrice.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
„Câțiva furnizori din vestul Ucrainei se numără printre rețeaua globală a grupului”, a spus purtătorul de cuvânt. Situația actuală „poate cauza probleme în lanțurile de aprovizionare” și, prin urmare, „ajustări ale producției la anumite uzine”.
Renault, Hyundai și Volkswagen au cea mai mare expunere la piața auto din Rusia
Noile sancțiuni americane și invadarea Ucrainei de către Rusia ar putea avea un impact amplu asupra lanțului global de aprovizionare auto deja restrâns, dar doar câțiva producători de automobile au o expunere notabilă în țară, cei mai afectați fiind Renault, Hyundai și Volkswagen, relatează CNBC, citat de News.ro.
Grupul francez Renault, care deține o participație de control în producătorul rus de automobile AvtoVAZ, reprezintă 39,5% din producția de vehicule a țării, urmat de Hyundai Group din Coreea de Sud, cu 27,2%, și producătorul de automobile german Volkswagen, cu 12,2%, potrivit companiei de cercetare IHS Markit.
CITEȘTE ȘI Ungaria s-a oferit să găzduiască la Budapesta tratative de pace între Rusia și UcrainaToyota Motor urmează cu 5,5%, urmată de toți ceilalți producători auto, cu o cotă de piață de o singură cifră, potrivit companiei de date și informații.
”Cei mai mari [producători de automobile] la nivel mondial nu fac grămezi de bani în Rusia. Dar Renault este, evident, cea mai mare companie în ceea ce privește expunerea”, spune Tim Urquhart, analist auto european la IHS.
Renault își va suspenda producția la uzina de asamblare din Moscova, săptămâna viitoare, din cauza ”modificării forțate a rutelor logistice existente”, care provoacă lipsuri de componente, a informat vineri Reuters.
În ceea ce privește cei trei mari producători de automobile din Detroit”, General Motors și-a încetat operațiunile de producție în 2015. De asemenea, a închis un joint venture în 2019, dar continuă să opereze un birou de vânzări pentru vehicule importate.
Atât Ford Motor, care a ieșit în mare parte din țară în 2019, cât și Stellantis, fostul Fiat Chrysler, operează fiecare o fabrică prin companiii mixte în țară.
Stellantis reprezintă doar 1,6% din producția de vehicule a țării, relatează IHS.
În anii 2000, producătorii de automobile se așteptau ca Rusia să devină o piață auto importantă și un hub pentru a stimula afacerile pe piețele internaționale, inclusiv în Europa. Dar instabilitatea din țară și o economie stagnantă, printre alți factori, au determinat piața să ajungă la un vârf al vânzărilor de doar 2,96 milioane de vehicule, în 2008, potrivit IHS.
”A fost mult diminuată în ultimii ani. Nu cred că ultimele evenimente vor schimba asta”, a spus Urquhart.
Piața de vehicule din Rusia a avut în ultimii trei ani vânzări anuale cuprinse între 1,6 milioane și 1,75 milioane de unități. Volumul este o zecime din dimensiunea pieței din SUA de anul trecut și a reprezentat doar aproximativ 2% din vânzările globale de vehicule în 2021.
Ucraina are o producție mică de automobile, iar vânzările de vehicule au fost anul trecut de doar aproximativ 100.000 de unități, potrivit IHS. Dar invazia Rusiei asupra țării ar putea avea un efect de propagare asupra lanțului de aprovizionare auto, implicând în special aprovizionarea cu gaz neon și paladiu pentru cipuri semiconductoare și convertoare catalitice.
”Impactul potențial pentru industria auto pare să se axeze în principal pe potențiala întrerupere a aprovizionării cu resurse naturale. Acestea includ gazul neon din Ucraina și paladiu din Rusia. În acest moment, nu putem spune cum sau când va fi resimțit acel impact”, a declarat Stephanie Brinley, analist auto principal la IHS, cu sediul în SUA.