Românii își asigură mai mult mașinile și mai puțin viața și proprietățile, fiind necesară îmbunătățirea nivelului de educație financiară pentru a asigura dezvoltarea pieței, spune președintele Consiliului Director al grupului austriac Vienna Insurance Group (VIG), Elisabeth Stadler. Ea arată că asigurările sunt percepute în România ca fiind un cost, nu ca o investiție pentru protejarea celor asigurați în cazul unui eveniment neașteptat.
“Românii își asigură mai mult mașinile, mai puțin viața, proprietățile, dar standardele din România cresc și speram ca lucrurile să se schimbe în viitor. Este necesară îmbunătățirea nivelului de educație financiară pentru a asigura dezvoltarea pieței. Asigurările sunt percepute ca fiind un cost, nu ca o nvestiție pentru protejarea celor asigurați în cazul unui eveniment neașteptat. O soluție pentru reducerea ponderii zonei auto, întâlnită în toate zonele din estul Europei, este deductibilitatea fiscală pentru asigurări de viață pentru a sprijini importanța tot mai mare a protecției la risc”, a spus Stadler.
În opinia acesteia, este important ca piața RCA să fie funcțională și sustenabilă.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
“Ne dorim o interacțiune bazată pe echitate și respect între toți actorii implicați”, a arătat Stadler.
Conform datelor prezentate, VIG a investit circa 300 milioane de euro în piața de asigurări din România, fără sumele alocate achizițiilor, ultima fiind preluarea subsidiarei locale a grupului francez AXA, tranzacție anunțată în exclusivitate de Profit.ro.
“Operațiunile din România au intrat în zona de profitabilitate, am investit bani mulți aici și avem încredere că piața se va dezvolta bine în următorii ani. Prezent în România din 2001, VIG a investit aici aproape 300 milioane de euro în ultimii 10 ani, în afară de sumele alocate achizițiilor, ultima fiind AXA Life Romania”, a afirmat Stadler.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Telekom a vândut noi proprietăți - acum 3 clădiri, inclusiv Poșta Puișor, pentru peste 5 milioane de euroVIG, care deține trei companii românești importante, a înregistrat în primele nouă luni ale acestui an o creștere a primelor brute subscrise cu 30,3% în România, până la 391,8 milioane de euro.
Comparativ, în primele trei trimestre din 2015, în România VIG a înregistrat prime brute subscrise, indicatorul cheie al afacerilor din asigurări, de 300,6 milioane de euro.
Grupul a raportat în România un profit înainte de impozitare pe primele nouă luni ale acestui an de 6,4 milioane euro, în creștere cu aproape 17% față de perioada similară a anului trecut.
CITEȘTE ȘI Șeful securității cibernetice britanice sfătuiește guvernul să evite programele antivirus ruseLa nivel de grup, profitul VIG înainte de impozitare a crescut cu peste 88%, la 301,3 milioane euro, la sfârșitul primelor trei trimestre ale anului. Piețele din Europa Centrală și de Est au contribuit cu aproximativ 65% la profituri.
VIG deține în România companiile de asigurări Asirom, Omniasig și BCR Asigurări de Viață.
La începutul lunii august, VIG a semnat un acord de preluare a AXA Life Insurance, filiala din România a grupului francez AXA specializată în asigurări de viață.
Principalii competitori ai VIG pe piața românească sunt grupul german Allianz (care controlează Allianz-Țiriac), compania italiană Generali și cea franceză Groupama.
Grupul austriac este unul dintre cei mai importanți jucători pe piața asigurărilor din Europa de Est, cu afaceri în Polonia, România, Cehia, Slovacia, Ungaria, Bulgaria și în state din fosta Iugoslavie și din fosta URSS.
În 2015, companiile controlate de VIG erau lideri de piață în cinci state, respective Austria, Cehia, Slovacia, România și Macedonia. Recent, VIG a devenit lider și în Bulgaria și Republica Moldova.
Pentru VIG, România esta a patra piață din punctul de vedere al volumului afacerilor, după Austria, Cehia și Slovacia.